مارک تونر: هنوز راهی طولانی برای تجارت با ایران در پیش داریم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت آمریکا برای عادی‌سازی روابط تجاری با ایران، راهی طولانی در پیش دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سی‌اسپن، مارک تونر -- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا -- در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: سناتور روبیو در جلسه پرسش و پاسخ کمیته روابط خارجی سنا گفته که اگر شرکت های آمریکایی بخواهند در ایران فعالیت کنند در صورت بازگشت تحریمها، خود را به خطر خواهند انداخت، نظر شما درباره این اظهارات چیست و آیا شما به شرکت های آمریکایی در این باره هشدار داده اید، گفت: «من از اینکه ما چه کارهایی درباره شرکت هایی که علاقمند به تجارت با عراق (منظور وی از عراق، ایران بود) و ایران هستند انجام داده ایم، آگاه نیستم.»


تونر افزود: «بدیهی است که ما راهی طولانی را برای پیمودن در مسیر تجارت با ایران در پیش داریم. حتی این موضوع برای ایران و برای عمل به تعهداتش بر اساس طرح اقدام مشترک وجود دارد. معتقدم هنوز با این موضوع فاصله داریم.»


تونر در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: جان کری وزیر خارجه در شورای روابط خارجی گفت ظریف -- وزیر خارجه ایران -- این هفته در امارات با مقامات اماراتی دیداری داشته است، نظر شما چیست، گفت: «ایران از توانایی لازم برای داشتن روابط با کشورهای منطقه و همسایه خود برخوردار است. من نمی دانم این دیدار درباره چه بوده است و نمی توانم اظهار نظری درباره آن داشته باشم.»


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار