جعفر:

منتقدان را با خط و نشان تهدید می کنند/ لیگ آینده سازان عوام فریبی است

داور بین المللی کوراش کشورمان گفت: ملی‌پوشان جودو خودشان گزینش می‌کنند که به کدام مسابقه اعزام شوند و مسئولان فدراسیون هیچ نقشی جز پذیرایی ندارند.

جعفر:رئیس فدراسیون جودو اختیاری از خود ندارد/لیگ آینده سازان عوام فریبی استحمید رضا جعفر کارشناس جودو و داور بین‌المللی کوراش کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فدراسیون جودو و کوراش مانند خانه ایی بی سرپرست و بی بزرگ‌تر است و رئیس آن هیچ اختیاری از خود ندارد و در فدراسیون تصمیمات را افراد دیگری می‌گیرند.
 
 لیگ آینده سازان را آغاز کرده‌اند که این هم نوعی عوام فریبی است لیگی که هیچ آینده‌ای برای مربی و ورزشکار ندارد و هیچ انگیزه‌ای برای ورزشکاران ایجاد نمی‌کند لیگی که از یک مسابقه باشگاهی جذابیت و ارزش کمتری دارد.
 
 این لیگ اگر می‌خواهد اثر بخش باشد باید زیر نظر کمیته فنی، کمیته مربیان و کمیته آموزش رصد شود ولی آیا این کمیته‌ها در فدراسیون جودو فعال‌اند.
 
وی افزود: این هم از وضعیت بزرگسالان که فقط با دو نفر به مسابقات اعزام می‌شوند و ورزشکاران مثل یک رستوران برای خود منو انتخاب می‌کنند و خود ورزشکار گزینش می‌کند که به کدام مسابقه اعزام شود و مسئولان فدراسیون هیچ نقشی جز پذیرایی ندارند.
 
فدراسیون جودو از هر جا که وا می‌ماند به کوراش پناه می‌آورد، کوراش که در فدراسیون حتی یک صندلی هم ندارد و فقط اسمش بالای در ورودی فدراسیون حک شده، فدراسیونی که توانایی برگزاری مسابقات بین المللی کوراش را دارد چرا نمی‌تواند هزینه داوران لیگ را بدهد یا حقوق ملی‌‌پوشان را بدهد و حتی دو ورزشکار سبک وزن را به مسابقات اعزام کند.
 
 کوراش به صورت انحصاری در اختیار خراسان شمالی قرار گرفته که این درست نیست.
 
 داور بین المللی‌ کوراش اظهار داشت: باید از مسئولان فدراسیون پرسید که کوراش مهم تر است یا جودو که یک ورزش المپیکی است؟ اگر فدراسیون توانایی میزبانی مسابقات بین المللی دارد چرا جام بین المللی فجر را با شکوه برگزار نمی‌کند؟ هر کسی که در این موضع منتقد می‌شود فدراسیون یا او را از صحنه محو می‌کند یا انگی به او می‌زنند و هر جا تریبونی به دستشان می‌آید می‌گویند که چون برکنارشان کردیم این گونه صحبت می‌کنند، یا به صورت خصوصی منتقدان را جداگانه به فدراسیون دعوت می‌کنند و به آن ها وعده وعید و باج الکی می‌دهند تا صدای مخالفان را خفه کنند.
 
جعفر گفت: رئیس فدراسیون برای کم کردن انتقادها من را به فدراسیون دعوت کرد و از من خواست که در فضای مجازی اخبار جودو را منتشر نکنم آیا خانواده‌ جودو کور و ناشنوا هستند که اگر من اخبار را منتشر نکنم‌ کسی نفهمهد در جودو‌ چه می‌گذرد؟
 
چرا اهالی این ورزش‌ نباید از اتفاقاتی که در جودو می‌افتد باخبر شوند؟ چرا مسئولان فدراسیون‌ با منتقدان به مناظره‌ نمی‌نشینند و در پشت پرده با ارسال پیامک و تلفن‌های رابط خط و نشان می‌کشند و می‌خواهند به هر نحوی که شده منتقدان را از میدان خارج کنند.
 
وی در پایان اضافه کرد: از فراکسیون ورزش در مجلس‌ می‌خواهیم تا به این ورزش المپیکی توجه ویژه کنند زیرا وزارت ورزش با حمایتهای خود از برخی از مسئولان فدراسیون جودو این ورزش را به نابودی کامل می‌کشاند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار