کوهنوردان سراسر دنیا در بارگاه دماوند

کوهنوردان داخلی و خارجی حاضر در کمپ جهانی دماوند هم‌اکنون در ارتفاع 4هزار و 100 مشتری مستقر هستند.

کوهنوردان سراسر دنیا در بارگاه دماوندبه گزارش خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مراسم افتتاحیه کمپ جهانی کوهنوردی به میزبانی کشورمان روز گذشته با حضور تعدادی از کوهنوردان داخلی و خارجی (که مجموع عوامل صعود کننده 60 نفر بودند) در قله دماوند آغاز شد و شب گذشسته ورزشکاران خارجی و داخلی راهی گوسفندسرا و از آنجا به منطقه بارگاه در ارتفاع 4 هزار و 100 متری دماوند رسیدند و هم‌اکنون در آنجا مستقر هستند، تا علاوه بر استراحت هم هوایی نیز صورت گیرد.

این برنامه‌ تا 6 مرداد ادامه دارد و کوهنوردانی از 3 قاره دنیا شامل آسیا، اروپا و آفریقا شرکت دارند و کوهنوردانی که در این صعود حضور دارند سن آنها بین 23-16 سال می‌باشد البته کوهنوردان حرفه‌ای نظیر کریستف ویلیکچی کوهنورد نام آشنای لهستانی نیز در این صعود حضور دارند.

قله دماوند با ارتفاع 5هزار و 500 متر از بلندترین کوه‌های ایران است که سالیانه تعداد زیادی از کوهنوردان داخلی و خارجی به آن صعود می‌کنند.

** سخنرانی ویلیکچی در تهران

این کوهنورد شهیر اروپایی قرار است روز چهارشنبه هفته جاری در تهران به ایراد سخنرانی بپردازد و از تجربیات خود از هیمالیانوردی به کوهنوردان داخلی و خارجی بگوید.

همچنین نایب رئیس بانوان فدراسیون کوهنوردی روسیه و اسرافیل آشوری رئیس کمیسیون جوانان اتحادیه جهان کوهنوردی از کشور آذربایجان از دیگر مهمانان کمپ جهانی هستند.

** امیدها به هندوستان می روند

اعضا تیم ملی کوهنوردی امیدهای کشورمان که هم‌اکنون در کمپ جهانی کوهنوردی دماوند حضور دارند خود را برای اعزام به کمپ هندوستان که شهریور 94 در این کشور برگزار خواهد شد، آماده می‌کنند که بعد از دوره آموزشی به قله اوتاربرادش رهسپار خواهند شد.
همچنین ملی‌پوشان جوان کوهنوردی ایران نیز در این برنامه شرکت دارند و آنها نیز پاییز سال جاری به ترکیه خواهند رفت تا به قله آرارات از قلل معروف این کشور صعود کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار