تغییر روسای نهادهای امنیتی مهم الجزایر

عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر در راس سرویس‌های امنیتی کشورش که نهادهایی کلیدی محسوب می شوند، تغییراتی بنیادین ایجاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر در راس سرویس‌های امنیتی کشورش که نهادهایی کلیدی محسوب می شوند، تغییراتی بنیادین ایجاد کرد.

رسانه های الجزایر با اعلام این خبر افزودند این سه سمت کلیدی ارتش الجزایر مسئولیت تامین امنیت داخلی و امنیت ریاست جمهوری را بر عهده دارند.

روسای اداره ضدجاسوسی، نهاد تامین امنیت ریاست جمهوری و گارد ریاست جمهوری الجزایر که هر سه درجه سرلشکری داشتند، به دستور رئیس جمهور این کشور برکنار شدند.

منابع خبری الجزایر درباره تغییراتی که در راس این نهادهای امنیتی ایجاد شده است، توضیحاتی نداده اند و هنوز مشخص نیست که آیا تغییراتی که توسط عبدالعزیز بوتفلیقه در این نهادهای کلیدی صورت گرفته، جنبه تنبیهی داشته است یا روسای این نهادها بازنشسته شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، علی بن داوود، رئیس اداره مبارزه با تروریسم الجزایر که فرد شماره دو سرویسهای اطلاعاتی این کشور محسوب می شود، به دستور رئیس جمهور جای خود را به سرهنگ عبدالعزیز داده است. بن داوود سپتامبر سال 2013 در چارچوب ساختاربندی مجدد وزارت اطلاعات و امنیت الجزایر ریاست اداره مبارزه با تروریسم الجزایر را بر عهده گرفته بود.

بنا به اعلام رسانه ها و مطبوعات الجزایر، عبدالعزیز بوتفلیقه همچنین بن علی بن علی را که عالی ترین مقام ارتش الجزایر محسوب می شود، در راس گارد ریاست جمهوری منصوب کرد. ژنرال بن علی که فرماندهی لشکر پنجم الجزایر در شرق این کشور را بر عهده داشت، در سمت جدید جای ژنرال احمد مولای ملیانی را گرفته است.

همچنین به دستور ریاست جمهوری الجزایر، ژنرال جمال کهل مجدوب نیز که ریاست اداره کل امنیت ریاست جمهوری این کشور را از ده سال پیش بر عهده داشت، روز شنبه جای خود را به ژنرال ناصر حبشی داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار