طاهرنژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

نمی‌توان تا قیامت با کشوری دشمنی کرد/ مذاکره براساس راهبرد برد-برد همیشه مفید است

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: نمی‌توان تا قیامت با کشوری دشمنی کرد و اگر کشوری از موضع احترام وارد عرصه گفتگو و مذاکره می‌شود، با احتیاط و تعهد باید آن را پذیرفت.

یدالله طاهرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران اظهار داشت: تمایلات ما به فرانسه نسبت به کشورهای غربی بیشتر است چرا که با توجه به میزبانی فرانسوی‌ها از امام(ره) و همکاری‌هایی که در مقاطعی با ما داشته اند، افکار عمومی نسبت به آنها خیلی منفی نیست. 
 
عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه در عین حال فرانسه در جریان مذاکرات هسته‌ای رفتارهای متفاوتی نسبت به دیگر کشورها نشان داد، گفت: در حال حاضر ما پذیرفته‌ایم که با مخالفین و حتی دشمنان‌مان مذاکره کنیم چرا که مذاکرات براساس راهبرد برد-برد همیشه مفید است. 
 
وی خاطرنشان کرد: باید اتفاقات تلخ گذشته را فراموش کنیم، زیرا نمی‌توان تا قیامت دشمنی کرد و اگر کشوری از موضع احترام وارد عرصه گفتگو و مذاکره می‌شود، با احتیاط و تعهد باید آن را پذیرفت. 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه این هفته به ایران سفر و با رئیس جمهور کشورمان دیدار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه پیشتر و در پی جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین اتریش، از تصمیم خود برای سفر به ایران خبر داده اما زمان مشخص و جزئیاتی را در خصوص این سفر اعلام نکرده بود.

فابیوس در اعلام این خبر گفته بود: «محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بار دیگر مرا به ایران دعوت کرد. وی پیشتر نیز از من برای سفر به ایران دعوت کرده بود اما من دعوت وی را نپذیرفته بودم. او بار دیگر مرا دعوت کرد و من به او گفتم که به ایران خواهم رفت، بنابراین به ایران سفر خواهم کرد.»

سفر فابیوس به ایران، نخستین سفر وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان از ماه می سال 2005 تاکنون خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار