رییس جمهور منتخب مردم امروز در ادامه سفرهای استانی دولت به استان کردستان سفر کرد.

ورود رییس جمهور به فرودگاه سنندجبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ مردم ولایتمدار و فرهنگی استان کردستان از شهر ها و روستاهای دور و نزدیک این استان از بامداد امروز خود را به سنندج رسانده اند تا با دیدار ریاست محترم جمهور و اعضای محترم هیئت دولت ، به پیام امسال مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و  ملت لبیک گویند.

در حالی که تا ورود رییس جمهوری به ورزشگاه استقلال سنندج دقایقی بیش باقی نمانده است ازدحام جمعیت در اطراف و درب های ورودی ورزشگاه، مانع از ورود سیل عظیم مشتاقان رییس جمهوری به این ورزشگاه شده است.
کردستانی ها اعم از زن و مرد با لباس زیبای کردی و پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی و تصاویری از رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و همچنین تصاویر دکتر جواد ظریف وزیر امور خارجه، منظره ای خاص به ورزشگاه استقلال سنندج داده است.

مسیر میدان جهاد تا ورزشگاه استقلال که به عنوان مسیر استقبال از رییس جمهوری تعیین شده مملو از جمعیت است و ظرفیت ورزشگاه استقلال، سکوها و زمین چمن در حال تکمیل شدن است.

سنندج حدود 440 هزار نفر جمعیت دارد.

 حجت‌الاسلام حسن روحانی پس از مصاحبه‌ای کوتاه با خبرنگاران، به شهدای استان در بهشت محمدی سنندج ادای احترام خواهد کرد و بعد از آن در ورزشگاه سنندج با مردم دیدار عمومی خواهد داشت.

دیدار با علما و روحانیون، برگزیدگان علمی و فرهنگی و هنری و ایثارگران استان، دیدار با فعالان بخش اقتصادی ، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه استان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه آقای روحانی به استان کردستان است.

معاونین، مشاورین و تعدادی از وزرا نیز به عنوان نمایندگان آقای روحانی، پس از سخنرانی رئیس جمهوری در ورزشگاه آزادی سنندج، به شهرستان‌های 10‌گانه استان می‌روند تا مطالبات و خواسته‌های مردمی را بررسی کنند.

در بیستمین سفر استانی دولت تدبیر و امید تعدادي از وزرا، معاونين رييس جمهور و مديران بنگاه هاي بزرگ اقتصادي دولتي و غير دولتي دکتر روحاني را در کردستان همراهي مي کنند.

روحانی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران گفت: پیش از سفر و در تهران نشست های تخصصی و کارشناسی با حضور دولت و وزرا برای بررسی مشکلات استان کردستان برگزار شده است که امیدواریم در این سفر راهکاراهای حل آن‌ها اجرایی شوند.

وی افزود: در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان کردستان، مطالبات و نظرات مردم را بررسی کرده و برنامه های تدوین شده برای توسعه استان را برای مردم شریف استان تشریح خواهیم کرد.

رییس جمهوری ایران اسلامی گفت: انتخاب استان کردستان به عنوان اولین سفر پس از توافق هسته ای نشان دهنده جایگاه رفیع این سرزمین و مردم استان کردستان در طول سالیان دراز و دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

رییس جمهور منتخب مردم در بدو ورود به فرودگاه سنندج افزود: مردم غیور و مرزدار استان کردستان برای دفاع از کیان نظام اسلامی تلاش های زیادی کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران اسلامی دقایقی پیش در قالب بیستمین سفر داخلی از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد.

رئیس جمهورمنتخب کشورمان جهت دیدار عمومی با مردم کردستان، دقایقی پیش وارد ورزشگاه استقلال سنندج شد تا در ادامه دیدار مردمیش در طی مسیر وارد ورزشگاه شد و به سخرانی برای  مردم مشتاق پرداخت.

روحانی در مجموعه ورزشی استقلال سنندج افزود: این دولت در برابر عظمت کردستان و مردم کردستان سر تواضع فرود می اورد و تمام توان خود را برای توسعه کردستان عزیز بکار خواهد گرفت.

وی گفت: کردستان سرزمین پیروان رسول خدا و قران مجید، سرزمین پیروان امام صادق(ع) و امام شافعی است و  استقبال با شکوه امروز مردم کردستان در خیابان های سنندج نمونه باشکوهی از پیوند این مردم با دولت یازدهم است.

رییس جمهور اسلامی ایران  با تقدیر از دلاوران بزرگ کردستان در 8 سال دفاع مقدس افزود: این دلاوران در این سرزمین در کنار مردم عزیز کردستان ایستادگی کردند، پیشمرگان کرد مسلمان و همه دلاوران عزیز این سرزمین آباد و سرسبز و بیشه شیران کردی همواره از سرزمین ایران دفاع کرده اند.

روحانی با بیان اینکه دیپلمات‌ها و فرزندان رشید و قهرمان شما  در برابر 6 کشور بزرگ و قدرتمند جهانی به پیروزی تاریخی دست یافتند گفت:  چه کسی فکر می کرد که همه  قدرت‌ها بگویند  ایران  باید  انرژی هسته ای نداشته باشد ، اما شما  ملت با مقاومت و ایستادگی تان جهان را در برابر ایران  تسلیم سازید.

وی با تاکید بر اینکه از انرژی هسته ای مهم تر انرژی ملت بزرگ ایران است گفت: شما ملت  با قهرمانی‌تان، با انرژی بی پایان و با ایستادگی  توانستید کاری کنید که امروز قدرت بزرگ جهانی یعنی آمریکا  اعتراف می کند  که ایران  تسلیم ناپذیر خواهد بود.

روحانی افزود: یکی از راه های بسیار مهم استان کردستان، باند دوم راه میاندوآب به کرمانشاه است که اعتباری بالغ بر 220 میلیارد تومان برای اجرایی کردن این باند در سال 94 و  95 پیش بینی شده است.

وی به تکمیل باند راه همدان و سنندج با اعتبار 21 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: در این سفر 343 میلیارد تومان اعتبار برای راه های اصلی ، فرعی و روستایی استان کردستان اختصاص داده شده است.

روحانی درباره راه اصلی سنندج به مریوان نیز گفت : برای این منظور  100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است تا در سال  94  و   95 تکمیل شود.

رییس جمهور اسلامی ایران به اختصاص اعتباری بالغ بر431 میلیارد تومان به حوزه آب و کشاورزی استان کردستان اشاره کرد و گفت: به یاری خداوند با اختصاص منابع لازم 7 سد در استان کردستان یعنی سدهای  چراغ ویس ، عباس آباد ، گاران ، زیویه ، سیاه زاغ ، گوچم و داریان طی امسال  و  سال  95 به بهره برداری خواهد رسید.

روحانیتصریح کرد: در همین مدت شبکه های آبیاری و زهکشی سدهای سوران، گاران و زیویه افتتاح و از آن  بهره‌برداری خواهد شد.
وی افزود: آبرسانی به شهرهای سنندج ، سقز، دیواندره و بانه از سدهای یاد شده خواهد بود به‌ویژه آبرسانی  به شهر سنندج که امروز و در جریان  این سفر  انجام خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: اما در عین حال در جریان این  سفر نیروگاه  برق‌آبی سد آزاد به حول و قوه الهی افتتاح خواهد شد و ان‌شاءالله  تا نیمه سال 95 نیروگاه برق‌آبی داریان با ظرفیت 210 مگاوات  به بهره برداری خواهد رسید که  استان کردستان از لحاظ برق و نیروگاه می تواند  پایداری  برق سراسر کشور را  بر دوش داشته باشد.

 روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه  امروز به حول و قوه الهی ایران ما امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور در همه منطقه است گفت: اگر کسی می خواهد میان شیعه و سنی، کرد، ترک، بلوچ و عرب فرقی بگذارد اشتباه کرده است چرا که ما در برابر همه دشمنانمان یک ملت و دست واحد هستیم.

رئیس جمهور افزود: ایران سرزمین همه ماست و کردستان به عنوان چشم سرزمین ایران و دیدبان ایران است. ملت ایران نه تنها از کردستانش بلکه از بغداد و اربیل هم حفاظت می کند و اگر دولت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران و دلاورانش نبود، امروز اربیل و بغداد به دست تروریست‌ها سقوط کرده بود اما ملت ایران پشتیبان همه ملت های مظلوم است.



درحال تکمیل/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.