مصباحی‌مقدم در صحن علنی:

عده‌ای با توافق وین، خیال خام دست یافتن به مجلس دهم را در سر می‌پرورانند

نماینده مردم تهران گفت: توافق وین حاصل مقاومت ملت ما حاصل مقاومت ملت ما و دستاوردی ملی است و قابل مصادره گروهی نیست که خیال خام دست یافتن به مجلس دهم از این سکو را در سر می‌پرورانند.

عده‌ای با توافق وین، خیال خام دست یافتن به مجلس دهم را در سر می‌پرورانندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز (یکشنبه 4 مردادماه) در نطق میان دستور خود گفت: توافق جمهوری اسلامی ایران و 1+5 حاصل مقاومت رهبری و ملت ایران و حقوق مسلم خود از جمله دستاوردهای دانش هسته‌ای است.

وی افزود: اگر در مجلس ششم عده‌ای می‌خواستند با طرح سه فوریتی حکم به توقف فعالیت هسته‌ای بدهند و به خیال خود جام زهر را به مقام معظم رهبری بنوشانند، امروز نظام سلطه در برابر قدرت علمی هسته‌ای ایران کوتاه نمی‌آمد و نمی‌گفت که نمی‌توانیم پیچ و مهره‌های هسته‌ای ایران را از هم جدا کنیم، اکنون آن گروه چگونه می‌خواهند میراث‌خوار مقاومت ایران شوند و دستاوردهای مذاکرات را به نفع خود مصادره کنند؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور تصریح کرد: اگر در دولت پیشین دانشمندان هسته‌ای ما با حمایت رهبر معظم انقلاب و ملت ایران در نطنز، فردو 19 هزار سانتریفیوژ نصب نمی‌کردند و رآکتور آب سنگین اراک را نمی‌ساختند، مذاکره کنندگان امروز ما نمی‌توانستند با دست پر و از موضع بالا به چانه‌زنی بپردازند و بیش از 6 هزار سانتریفیوژ را حفظ کنند، تحقیق و توسعه را ادامه دهند و دشمنان قسم خورده ملت ایران را به لغو تحریم‌های ظالمانه وادار کنند.

وی افزود: این استدلال که اگر این کارها را نپذیریم ایران می‌تواند به قدرت هسته‌ای نظامی دست یابد و ما ناگزیریم که راه دست یافتن ایران به قدرت هسته‌ای نظامی را با کوتاه آمدن در مقابل مقاومت ملت ایران بگیریم، البته روشن است که با فتوای مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران هرگز درپی دست یافتن به سلاح هسته‌ای نبوده است و من مانده‌ام، با این تاکیدات فوق‌العاده‌ای که اوباما و کری در مقابل صهیونیست‌ها و جمهوریخواهان کنگره و مخالفان توافق می‌کنند، چه دستاوردی دست آمریکا آمده است غیر از جلوگیری ایران از دست یافتن به سلاح اتمی که تفسیر حاصل است.

مصباحی مقدم تاکید کرد: آنان که می‌خواستند اساس فعالیت هسته‌ای را داوطلبانه برچینند، چگونه می‌خواهند خود را پیروز این مذاکرات که حاصل مقاومت بر حق هسته‌ای ملت ایران معرفی کنند؟ توافق وین حاصل مقاومت ملت ما حاصل مقاومت ملت ما و دستاوردی ملی است و قابل مصادره گروهی نیست که خیال خام دست یافتن به مجلس دهم از این سکو را در سر می‌پرورانند.

وی با اشاره به پیش‌بینی اوضاع اقتصادی پس از توافق هسته‌ای ادامه داد: تا حدود 6 ماه دیگر در واقعیت اقتصادی ایران تغییر اساسی رخ نخواهد داد بیخود انتظارات ملت را دامن نزنید، در صورتی که بررسی‌های لازم در مورد متن توافق و پیوست‌های آن و قطعنامه‌ شورای امنیت در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی نشان دهنده حداقل‌های لازم برای توافق خوب با رعایت خط قرمزهای هسته‌ای و عدم دخالت در عرصه سلاح‌های نظامی کشور باشد، و تائید شود حدود 30 میلیارد دلار از ارزهای بلوکه شده ایران آزاد می‌شود، امکان استفاده از منابع ارزی صندوق توسعه ملی که بلوکه شده بود فراهم می‌شود که باید برای بهره‌برداری از آن در سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های خصوصی و تعاونی تسهیل گردد.

این نماینده مجلس نهم افزود: هزینه تجارت و حمل و نقل کالا برای ایران کاهش می‌یابد،فروش نفت خام به تدریج افزایش پیدا می‌کند، مقدمات برای ورود تدریجی سرمایه خارجی فراهم می‌شود، حال با این شرایط چگونه باید روبرو شد؟ باید از ورود بی‌رویه کالاهای مصرفی و واسطه‌ای که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، با عنوان حمایت از تولید ملی جلوگیری شود، همچنین بایداز وابستگی به یک کشور در واردات سرمایه و کالا جلوگیری کرد و تنوع موارد وارداتی و سرمایه‌ای را دنبال کرد، به شرکت‌های خارجی متقاضی سرمایه‌گذاری در ایران مشروط  انتقال فناوری اجازه سرمایه‌گذاری و فعالیت داده شود و تولید برای صادرات مبنای کار آنها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید به سمت کنار نهادن خاموشی نفت و گاز و پتروشیمی جهت گیری کرد و در سرمایه گذاری به صنایع پایین دستی برنامه‌ریزی شود، استفاده از سرمایه‌گذاری‌های اشتغالزا مبنا قرار گیرد.

مصباحی‌مقدم در پایان گفت: دولت و مجلس در پی افزایش بودجه عمومی نباشد که بیماری هلندی عود کند، اقتصاد مقاومتی همچنان باید پایدار و حاکم بر برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های کشور باشد، همه مسئولان کشور از محصولات تولید ملی استفاده کنند و خودروهای خارجی را کنار بگذارند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۵۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
مردم ایران به درجه ای ازشعورسیاسی رسیدن که خودشون میدونن دراین مملکت چه گذشته والان درحال وقوع بوده وچه خواهد گذشت.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۵۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
مردم ایران به درجه ای ازشعورسیاسی رسیدن که خودشون میدونن دراین مملکت چه گذشته والان درحال وقوع بوده وچه خواهد گذشت.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
عده ای هم خیال خام دارن که موندنی هستن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امین
۱۱:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
مردم خودشون عقل دارن متوجه هستن کی اصلح هست.
آخرین اخبار