انتظار اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا 30 ساله می‌شود؟

وزیر امور خارجه اوکراین گفت در صورتی که این کشور تا سال 2020 برای عضویت در اتحادیه اروپا اقدام نکند، باید 25 سال دیگر نیز انتظار بکشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پاولو کلیمکین، وزیر خارجه اوکراین، روز شنبه گفت : اگر اوکراین تا سال 2020 درخواست عضویت خود را به اتحادیه اروپا تقدیم نکند، باید برای عضویت 25 سال انتظار بکشد. پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین، در ماه آوریل (30 روز منتهی به 11 اردیبهشت) اعلام کرده بود در نظر دارد تا 5 سال آینده شرایط لازم برای عضویت در اتحادیه اروپا را فراهم کند.

مارتین شولتس، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا، چندی پیش اعلام کرد اظهار نظر درباره این که چه زمانی اوکراین شرایط عضویت در اتحادیه اروپا را خواهد داشت بسیار دشوار است. او به دولت اوکراین توصیه کرد در شرایط کنونی بهتر است این کشور بر حل مسائل داخلی به جای عضویت در اتحادیه اروپا تمرکز کند.

رابطه اوکراین با اتحادیه اروپا به موضوعی برای تظاهرات گسترده در اوکراین در فوریه سال 2014 (29 روز منتهی به 11 اسفند 93) تبدیل و به سرنگونی دولت ویکتور یانوکویچ، رئیس‌جمهور اوکراین، منجر شد. علت سقوط دولت یانوکویچ امتناع او از امضای توافق‌نامه همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا بود. دولت جدید اوکراین این توافق‌نامه را سال گذشته امضا کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار