گرگان؛

مهارت آموزی نیازهای اساسی در عرصه اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه شهرستان گرگان، مهارت آموزی را از نیازهای اساسی در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: هرچه در این زمینه بیشتر تلاش شود پایه های معیشتی جامعه تقویت می شود.

مهارت آموزی نیازهای اساسی در عرصه اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان سید علی مهاجر گفت: درعرصه اقتصاد مقاومتی آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی حامیان پویایی و پشتیبان اصلی صنعت، کار و تجارت هستند.

وی تلفیق دانش با کسب و کار را مثبت خواند و بیان کرد: فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، بهترین فرصت است که این قشر را با آموزش های مهارتی پیوند داده و از ظرفیت موجود به بهترین نحو استفاده کنیم.

مهاجر تاکید کرد: یکی از ابزارهای مهم و لازم اقتصاد مقاومتی، ارایه آموزش های مهارتی است که کسب این مهارت ها و تقویت آن در جامعه گره های بزرگی را باز خواهد کرد.

فرمانده سپاه گرگان با اشاره جنگ نرم دشمن علیه خانواده ها نیز افزود: باید خانواده و جامعه درگیر مهارت افزایی و کارآفرینی شوند تا از آسیب های جنگ نرم مصون بمانند.

مهاجر با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای ظرفیت های خوبی برای عرضه به اقشار مختلف جامعه دارد، این سازمان را برای اشتغال جوانان قابل اعتماد دانست و گفت: همدلی و همزبانی لازمه موفقیت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستاندر ادامه گفت: با وجود اقدامات مختلف در بحث کارآفرینی، هنوز فرهنگ مهارت افزایی در سبد خانوار به عنوان واقعیت ملموس قرار ندارد.

ابوالفضل تیرانداز بیان کرد: حوزه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای گسترده است، این آموزش ها در بخش هایی نظیر زندان ها، پادگان های نظامی، بین روستائیان و عشایر، بنگاه های اقتصادی، دانشجویان و دانش آموختگان زمینه ساز اتفاقات خوشایندی بوده است.

وی  افزود: در استان گلستان 17 مرکز دولتی و 360 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعالیت می کنند.

تیرانداز از انعقاد تفاهمنامه با نیروهای مسلح نیز خبر داد و گفت: این تفاهم برای ارایه خدمات آموزشی منعقد شد و تفاهمنامه ای نیز با سپاه ناحیه گرگان برای مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای امضا شده است.

مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان همچنین با اشاره به رایگان بودن آموزش های این سازمان گفت: بیش از 90 درصد کارآموزان طرح 18 ماهه در استان گلستان جذب بازار کار می شوند.

وی گفت: با توجه به استعدادهای خوبی که در استان وجود دارد باید ظرفیت صنعتی برای جذب کارآموزان فنی و حرفه ای افزایش پیدا کند.

تیرانداز رایگان بودن مهارت آموزی و مهارت افزایی در آموزش فنی و حرفه ای را مصداق همدلی و همزبانی ذکر کرد و افزود: فرصت و بستر لازم برای اقشار مختلف جامعه فراهم است تا با پرورش استعدادهای خود در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ایفای نقش کنند.

وی همچنین 60 درصد کسانی که در کشور آموزش های مهارتی را کسب می کنند، دانش آموختگان ودانشجویان بیان کرد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.