در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دفاع بازيگر سينما از گروه هنر و تجربه / دل پردرد معتمدآريا از بيمه هنرمندان

هنر و تجربه و فیلمهای که در آن نمایش داده می‌شوند کمتر در اختیار عام گذاشته شده است.

دفاع فاطمه معتمدآريا از گروه هنر و تجربه / بيمه هنرمندان بايد مجاني باشدفاطمه معتمد‌آریا بازیگر سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حمایت از سینمای هنر و تجربه و اینکه تا چه حد می‌تواند به بدنه اصلی سینما کمک کند گفت: فکر می‌کنم فقط حمایت به تنهایی کافی نیست بلکه در ابتدا وظیفه ما به عنوان کسانی که در سینما فعالیت داریم دنبال کردن سینمای هنر و تجربه و مرحله بعد حمایت از آن است.

وی افزود: اتفاقا هنر و تجربه و فیلمهایی که در آن نمایش داده می‌شود آن بخش از بدنه سینما است که کمتر در اختیار عام گذاشته شده در نتیجه اگر مردم بیشتر با آن روبرو شوند به یکباره با یک دیدگاه و نشانه جدید از سینما و از یک پیشرفت غیرقابل انکاری در سینما آگاه می‌شوند.

معتمد آریا در خصوص حمایت از فیلم اولیها گفت: در هر صورت سینما، سینما است و فیلم اول و آخری نداریم و اهالی سینما باید همیشه در جهت پیشرفت سینما کمک کنند.

بازیگر «یحیی سکوت نکرد» در مورد علت همکاری با این فیلم و کارگردان آن به عنوان کسی که اولین تجربه بلند سینمایی‌اش را ساخته بیان کرد: در ابتدا فیلمنامه من را جذب خود کرد چون با یک سناریوی فوق‌العاده روبرو شدم، قبلا نیز چند فیلم کوتاه از ابراهیم‌پور دیده بودم که من را جذب کرد به این دلیل با وی همکاری کردم.

معتمدآریا در پایان در پاسخ به بحث بیمه هنرمندان و تاثیر آن در زندگی اين قشر عنوان کرد: به نظر من بیمه باید مثل کارت ملی برای همه ضروری و مجانی شود. به خصوص برای هنرمندانی که سختی خاصی در کارشان وجود دارد و ذات‌ کارشان با نوع خاصی از مشکلات همراه است بیمه برای‌ آنها ضروری خواهد بود.

گفتنی است «یحيی سکوت نکرد» اولین تجربه سینمایی کاوه ابراهیم پور است که نویسندگی آن را طلا معتضدی انجام داده و بازيگرانی چون فاطمه معتمدآریا، ماهان نصیری ، ندا جبرئیلی‌، تورج منصوری، صالح میرزا آقایی، رابعه اسکویی، مریم شیرازی، محمد کمال علوی، محمد مهدی احدی، حسین کمال علوی، امیر علی نیازی، امیر علی ضرابی، علی گلزاده و حامد آزادی در آن ایفای نقش می‌کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۲۰:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
خدا شفاشون بده