میشل عون: ایرانی‌ها با ایستادگی در برابر تحریم‌ها به خودکفایی رسیدند

رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان با تمجید از ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌ها و خودکفایی در انرژی هسته‌ای از حضور حزب‌الله لبنان در سوریه حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، میشل عون در سخنانی اعلام کرد؛ حزب‌الله در جنگ ژوئیه از تمام لبنانی‌ها دفاع کرد بنابراین سود و نفعش برای همگان است.

حزب‌الله برای منافع شخصی‌اش نمی جنگند و پیرزوی‌هایی که در میدان‌های نبرد علیه اسرائیل به دست آورد با همه لبنانی‌ها و کسانیکه که حتی مخالف ما بودند تقسیم کرد.

میشل عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان با اشاره به سفر سمیر جعجع رئیس «القوات اللبنانیه» به عربستان گفت: اعتقاد ندارم كه جعجع  پس از بازگشت از عربستان از تفاهمات بدست آمده با جریان ملی عقب‌نشینی کند اما در عین حال او می‌تواند هر كاری که بخواهد، انجام دهد ما آزادی او را محدود نمی‌کنیم.  

وی در ادامه این مطلب افزود : ریاض دیگر تعاملات خود را در لبنان تنها از طریق حزب المستقبل انجام نمی‌دهد و خود را تنها به یک طرف محدود نمی‌کند.

وی درباره جوسازی‌ها درخصوص مشاركت حزب‌الله در جنگ سوریه گفت: 150 كشور تروریست‌های تکفیری را به سوریه اعزام کرده‌اند و حزب‌الله برای مقابله با گروه‌های تروریستی از این كشور دفاع می کند و این مشاركت مشكلی برای ما ایجاد نخواهد كرد و به نفع لبنان نیز هست و مهم این است كه حزب الله تكفیری نیست.

وی تاکید کرد: حزب الله از خودش، از لبنان و از مرزهای کشور ما  دفاع و محافظت می‌کند و من قبلا این را در رسانه‌ها اعلام كردم كه بعضی ها كه توانایی دفاع از لبنان را ندارند، نمی توانند علیه حزب‌الله جوسازی کنند. 

وی درباره توافق هسته‌ای ایران با گروه پنج بعلاوه یک گفت :ایران دستاورد مهمی را قبل از توافق بدست آورد بنابراین زمان طولانی تحریم‌ها را سپری کرد و این ایستادگی به این كشور كمک کرد تا به خودكفایی دست یابد. 

عون گفت: ایرانی ها توانایی رفع نیازهای خود را یاد گرفتند و صنعت، علوم، امور دیگر را توسعه دادند و بعد از توافق هسته‌ای، سیاست درهای باز و تعامل بیشتر با دیگران را آغاز خواهند كرد.

وی افزود: ایرانی ها اکنون با یک تیر دو نشان زده اند، خودكفایی در دوران تحریم و تمرین سیاست درهای باز كه به آنها امكان می دهد، روند توسعه و پیشرفت كشورشان را شتاب و منافع خود را تحقق بخشند.

وی در پایان گفت : تمایل دارم برای شناخت بیشتر ایران یکبار دیگر به این کشور سفر کنم.


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار