انصاری:

توافق هسته‎ای مرهون وحدت ملی و همدلی و همزبانی است

معاون پارلمانی رییس جمهوری توافق مذاکرات هسته ای را مرهون وحدت ملی و به تعبیر مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی دانست.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام مجید انصاری در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان توافق هسته‎ای را پیروزی ملت و نظام اسلامی دانست و گفت: این پیروزی نتیجه هم افزایی و قدرت ملی و استقامت انقلابی کشور است.

وی گشودن گره های کور و دشواری ها در عرصه روابط بین المللی و تعامل با کشورها بویژه در زمینه هسته‌ای را اولویت های کاری رییس جمهور بیان کرد.

او اظهار کرد: اتمام مسیر اجرایی توافق وین در چند ماه آینده فرصتی برای بازگویی پشت صحنه 22 ماه مقاومت خواهد بود.

حجت الاسلام انصاری تصویب حق غنی سازی برای همیشه، حفظ نطنز، دستیابی به آب سنگین اراک، مذاکرات ایران بر باشگاه تولید کننده محصولات صلح آمیز هسته ای را از دستاوردهای توافق هسته ای عنوان کرد و گفت: هیچکدام از حقوق مسلم خود دست نکشیدند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گشودن قفل هسته ای یکی از وعده های رییس جمهوری بود که محقق شد.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه یکی از اولویت های دولت توسعه روابط با دنیا حاوی گفتمان دیپلماسی است گفت: ایران به جامعه جهانی و کشورهای منطقه از در تعامل سازنده و برد برد وارد شده است.

وی افزود: دولت برنامه وسیعی برای تعامل و ارتباط با کل جهان دارد اما بجز رژیم جعلی صهیونیستی می توانیم با تمام کشورها تعامل داشته باشیم، اگر حق ما را به رسمیت بشناسند و از موضع استکبار پایین بیایند.

وی اظهار کرد: علیرغم آشوب در منطقه خاورمیانه جمهوری اسلامی ایران در پرتو سیاست های داهیانه رهبری و دولت تدبیر و امید به مرکز ثبات و امنیت بدل شده است.

او فراهم شدن فضاهای کار و تولید در کشور را از دستاوردهای قدرت و مقاومت مردم ایران دانست و گفت: دولت امروز متعهد است وعده های مردم را یک به یک عملی کند.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه اگر دولت به مهار تورم توجه نمی کرد تورم 40 درصدی اقتصاد کشور را رو به سقوط می کشاند یادآور شد: علیرغم این مسایل دولت ظرف دو سال این تورم را به 15 درصد کاهش داد که یک معجزه اقتصادی بود.

وی به رشد منفی اقتصادی در سال 91 اشاره کرد و گفت: در سال 91 رشد اقتصادی کشور به منفی هفت درصد رسیده بود در حالی که اکنون به منفی 2 درصد رسیده ست.

حجت الاسلام انصاری افزود: در این سالها میانگین قیمت نفت از 107 دلار به کمتر از 50 دلار تقلیل یافت و انتظار بحران و رکود وجود داشت.

به گفته وی استقرار مردمسالاری دینی و دمکراسی در ایران شرایطی فراهم کرده است که ایران در طول 36 سال در سطح منطقه در مصاف با توطئه ها و دشمنی ها ، قدرتمندانه و سرافرازانه بیرون بیاید.

معاون پارلمانی رییس جمهوری رای مردم به دولت تدبیر و امید را بر اساس ترسیم نقشه راه و وعده هایی روحانی عنوان کرد.

حجت الاسلام انصاری یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید را توجه به بخش بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: مردم به وضوح تحولات چشمگیری که در این بخش ایجاد شده را درک می کنند.

وی گفت: هم اکنون نزدیک به 10 میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند همچنین در حوزه آموزش فرهنگی اقداماتی انجام شده اما به دلیل محدودیت ها کند بوده است.

به گفته وی هماهنگی و همکاری میان قوا و زدودن تنش میان آنها کانون توجه دولت بوده است.

حجت الاسلام انصاری یادآورشد: علیرغم محدودیت ها درصددیم حدود هزار میلیارد تومان به استان اختصاص یابد، تاکنون بیش از 120 میلیارد تومان اعتبار به راه مریوان - سنندج اختصاص یافته است.

وی توجه به محیط زیست، احیاء و حفظ تالاب ها و دریاچه ها را اولویت های دولت تدبیر و امید و یکی از سیاست های بنیادین برنامه ششم توسعه بیان کرد و افزود: توسعه ظرفیت های بازرگانی در کانون توجه دولت است در همین راستا منطقه آزاد بانه و مریوان مورد مطالعه و تحقیق ویژه دولت قرار دارد.

وی اظهار کرد: بنا نداریم کلنگی بزنیم و میراثی برای دولت های بعدی بماند چون طعم آن را در دولت های قبل چشیده ایم.

به گفته وی حدود 400 میلیارد تومان طرح نیمه تمام دولت های گذشته روی دست دولت باقی مانده است.

حجت الاسلام انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری به عنوان نماینده رییس جمهوری به شهرستان های مریوان و سرواباد سفر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار