اهواز؛

راه اندازی کارخانه قند جدید در خوزستان

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از راه اندازي يک کارخانه قند 10 هزار تني در اين استان خبر داد.

  به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان نوراله حسن زاده اظهار کرد: با توجه به آمار جهاد کشاورزي خوزستان مبني بر افزايش توليد چغندرقند در اين استان، راه انداري يک کارخانه جديد قند در شوش در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: کارخانه قند دزفول که متعلق به بخش خصوصي است، اعلام ورشکستگي کرده و در حال تسويه حساب و بدهي خود است که پس از آن به مزايده گذاشته و فعال مي شود.

حسن زاده  با اشاره به برنامه افزايش توليد چغندر قند خوزستان، تاکيد کرد: احياي کارخانه تعطيل شده قند دزفول نيز جزو برنامه ها است، به همين دليل ضرورت دارد گام هاي جديدي براي راه اندازي کارخانه قند دزفول و يک کارخانه قند جديد برداشته شود.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: هم اکنون به دليل تعطيلي کارخانه قند دزفول و نبود کارخانه قند درخوزستان، محصول توليد شده چغندر قند اين استان، به استان هاي ديگر براي فرآوري مي رود.

کشت چغندر قند در خوزستان از سال 1342 آغاز شده است با اين حال بيش از يک دهه است که کارخانه قند دزفول تعطيل شده است. به تبع تعطيلي اين واحد توليدي کشت چغندر قند نيز در خوزستان متوقف شد که اثرات سويي در کشاورزي منطقه به همراه داشت.

از پارسال کشت چغندر قند در شمال خوزستان از سرگيري شده و به گفته محمد قاسمي معاون جهاد کشاورزي استان در سال زراعي 94-93 براي چهار هزار و 700 هکتار چغندر قند با کارخانه هاي قند اصفهان، کرمانشاه، کهگيلويه و بويراحمد قرارداد منعقد شده است و در مجموع 320 هزار تن چغندر قند توليدي خوزستان به اين سه استان حمل مي شود.

سطح زيرکشت چغندر قند در خوزستان تا 50 هزار هکتار قابل توسعه است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: خوزستان ، کارخانه ، جدید ، قند ، دزفول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.