اردیبل؛

اردبیل مهد تولید فرش دستبافت در کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اردبیل مهد تولید فرش دستبافت و تابلوفرش‌های هنری و تجاری در کشور است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  از اردبیل؛ سیدحامد عاملی با بیان اینکه اردبیل مهد تولید فرش دستبافت و تابلوفرش‌های هنری و تجاری است، تصریح کرد: تولید فرش توسعه اشتغال را به دنبال داشته است به طوری که در حال حاضر 40 هزار خانوار از تولید فرش دستبافت در اردبیل امرار معاش می‌کنند.

وی گفت: 15 فرش دستبافت اردبیل با طرح‌های هنری و تجاری در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت جهانی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود فرش ثبت شده استان اردبیل نظیر یورتچی نقشه، ماهی میراشرف، شیخ ممد نقشه، کله‌قوچ، سومان نقشه، شمشیر نقشه، ماهی پیرمادر، تک‌گل نقشه، قیچی نقشه، افشان نقشه و آثار تاریخی اردبیل به ثبت جهانی رسیده که طرفداران بسیار زیادی در کشور و خارج از کشور دارد.

عاملی گفت: امیدواریم بعد از جمع بندی مذاکرات هسته‌ای انجام شده ایران با کشورهای 5+1 شاهد رونق و توسعه صادرات فرش دستبافت ایرانی از جمله اردبیل باشیم تا بتوانیم اقتصاد استان را با توسعه فرش دستبافت پویایی خاصی ببخشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلات هنرمندان و صنعتگران فرش‌ دستباف اردبیل عدم صادرات و برخورداری کم از بیمه تامین اجتماعی بوده که امیدواریم امسال برای این امر بتوانیم برنامه‌ریزی راهبردی و دقیق انجام دهیم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.