اصفهان؛

کاشانی ها 158 حادثه و حريق را در تیر ماه داشتند

مدیر عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري کاشان گفت: کاشانی ها 158 حادثه و حريق را در تیر ماه داشتند.

سید مهدی مجدالاشرافی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ گفت: از این تعداد 63مورد آتش سوزي و 95 حادثه در کاشان بود كه هشت نفر را درحوادث و حرائق تو سط آتش نشانان نجات داده و متاسفانه در سوانح 28 نفرمصدوم و سه نفر فوت شد.

به گفته وی، عملیات امداد و نجات شهروندان از آسانسور و بالابر ،اشیاء حلقوی، باد شدیدو سیل وآب افتادگی، باز نمودن درب منزل - خودرو، حمله حیوانات وحشی و موذی، سقوط در چاه و نجات تصادف و واژگونی خودرو از جمله موارد 95 مورد حادثه جداگانه در کاشان تو سط آتش نشان در تیرماه است.

وی، علل حرائق رخ داده را بي احتياطي، اتصالي برق ، پرتاب جرقه و مواد آتش زا، نشت گاز و مایعات قابل اشتعال، افروختن عمدي آتش، و ریختن مواد نفتی و مشتعل کردن آن، نقص فنی خودرو ، بالا بودن حرارت محيط و انتقال آن ذکر کرد.

به گفته وی، بيشترين آمار حرائق در تیرماه سال جاري در واحد هايي با كاربري منزل مسکونی ،تجاری ، وسائل نقلیه ،کارخانه و کارگاه رخ داد.

مدیر عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري کاشان،یکی از این حرائق را آتش سوزی کارخانه تولید سیم و کابلواقع درفاز 2 شهرک صنعتی جعفرآباد در این شهرستان خاطرنشان کرد و گفت: خودروهای اطفائیه ایستگاه های یک و چهار و نیروی پشتیبان ازستاد فرماندهی با توجه به حجم گسترده آتش سوزی این حادثه را مهار و اطفای حریق کردند.

مجدالاشرافی،حضور به موقع و تلاش موثر ماموران آتش نشانی کاشان، در موفقیت مهار و اطفا حریق این حادثه را تاکید کرد و گفت: این حضور به موقع و تلاش گسترده و موثر آتش نشانان کاشانی از وقوع خسارت سنگین به دیگر تجهیزات و مواد اولیه موجود در کارخانه و سوله های مجاور جلوگیری کرد.

وی در ادامه رعايت استانداردها، توصيه ها و ضوابط ایمنی لازم الاجرا توسط متصدیان واحدهای صنعتی در پیشگیری از وقوع حوادث در محل های کار و منازل مسکونی به ویژه شرکت ها و کارخانجات را خواستار شد و گفت: علاوه بر جدی گرفتن رعایت نکات ایمنی در جلوگیری از وقوع حوادث اطلاع رسانی سریع به مراکز امدادی در اولین فرصت ضرو ری است.

مجدالاشرافی،در پایان،کسب مقام سوم و ششم دو تیم ورزشی این سازمان در مسابقات والیبال و فوتسال جام رمضان را یادآورشد و گفت:این مسابقات در راستای اهداف تربیت بدنی سازمان مبنی بر توسعه ورزش، و با نگاه مدیریتی این سازمان به توریج ورزش کارکنان در تمام سطوح شهرستان و استان برگزار شد. 


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.