موگرینی جزئیات توافق هسته‌ای را برای مقامات عربستان تشریح می‌کند

یک مقام اروپایی اعلام کرد موگرینی در سفر امروز خود به عربستان، جزئیات توافق هسته ای ایران را در اختیار مقامات سعودی قرار می دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا در خلیج فارس در گفتگو با روزنامه عکاظ عربستان اعلام کرد "فدریکا موگرینی،" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر امروز خود به عربستان جزئیات توافق هسته ای با ایران را شرح خواهد داد.

وی در این سفر یک روزه با "عادل الجبیر،" وزیر خارجه عربستان درخصوص راه های تقویت روابط عربستان و اتحادیه اروپا و توافق هسته ای ایران با کشورهای قدرتمند مذاکره می کند. وی همچنین تازه ترین تحولات بحران سوریه و مسئله فلسطین را بررسی خواهد کرد.

منابع مستقر در اتحادیه اروپا خاطر نشان کردند: موگرینی در دیدار با مقامات عربستان، بر تمایل اتحادیه اروپا برای یافتن مکانیسمی قوی به منظور بازرسی از برنامه هسته ای ایران، عدم توانایی این کشور برای تهدید کشورهای همسایه، لزوم توجه ایران به شروط ذکر شده در توافق و متوقف کردن روند گسترش نفوذ این کشور در خاورمیانه تاکید خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منابع روزنامه عکاظ،"عادل الجبیر،" وزیر خارجه عربستان نیز امروز یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با موگرینی برگزار می کند. به گفته این منابع، موگرینی برای دیدار با محمد جواد ظریف، از عربستان به ایران سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار