رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور؛

قضاوت یک منصب الهی است

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: قضاوت فقط یک موضوع اجتماعی نیست بلکه یک منصب الهی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم بهرامی در مراسم معارفه دادستان نظامی خراسان رضوی افزود: قضاوت یک امر الهی است و آنان نیز با اجازه خداوند قضاوت می کردند، دیگران نیز در قضاوت باید از پروردگار اجازه بگیرند.

وی با اشاره به کلمه حق که 257 بار در قرآن تکرار شده، ادامه داد: خداوند بحق حکم می دهد و آفرینش زمین وآسمان نیز بر حق و هدفمند بوده و بازیچه نیست لذا انسان نیز باید حق گرا و به دنبال حق باشد.

وی بیان کرد: یک قاضی چون جانشین خدا است باید درست عمل کند زیرا وقتی بشر به عنوان خلیفه الله معرفی شده باید کارهایش نمونه کارخدا باشد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: وقتی حکم و قضاوت خدا برحق است، خلیفه اش نیز باید برحق باشد، از هوای نفس پیروی نکند چراکه از راه خدا منصرف می شود.

وی افزود: یک قاضی باید هم استقلال بیرونی داشته باشد تا تحت تاثیر عوامل بیرونی مانند تهدید، فشار و جبر قرار نگیرد و هم استقلال درونی تا از اسیر امیال نفسان نشود زیرا قاضی باید از درون خود رابسازد تا از مسایل بیرونی در امان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم بهرامی اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان رضوی یک سازمان غنی است و نیروهای ارزشمند و ارزشی در آن فعالیت می کنند.

وی با اشاره به قتل‌ها و ضرب جرح هایی که در نیروز انتظامی رخ می دهد، گفت: این مسایل به نیروی انتظامی ضربه می‌زند و قتل‌ها مانند زخمی در جامعه است که برای زدودن آن راه علاج پیاده کنیم تا باعث بدبینی مردم نشود.

در این آقای خاکشور کامه علیا به عنوان دادستان نظامی خراسان رضوی معرفی واززحمات آقای حسینی قدردانی شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.