منصوری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران:

ضعف داخلی کشورهای اروپایی و تمایل به بهره‌گیری از بازارهای ایران

سفیر سایق ایران در چین گفت: ضعف داخلی کشورهای اروپایی می‌تواند در افزایش تمایل رابطه با ایران و بهره‌گیری از بازار نسبتا وسیع ما تاثیرگذار باشد.

دولت در رابطه با کشورهای غربی سرمایه گزاری مشترک و انتقال دانش را در دستورکار قرار دهد .

"جواد منصوری" در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه رابطه ایران با کشورهای غربی تحت تاثیر مواضع ایران در قبال اسرائیل و تکیه بر اسلام‌خواهی و استقلال ملی است، گفت: ضعف داخلی کشورهای اروپایی می‌تواند در افزایش تمایل رابطه با ایران و بهره‌گیری از بازار نسبتا وسیع ما تاثیرگذار باشد.

سفیر سابق ایران در چین افزود:  همچنین توقف جریان‌های تروریستی منطقه می‌تواند تفکر براندازی حکومت اسلامی ایران را در این کشورها ضعیف کند.

منصوری تصریح کرد: پیشرفت اقتصادی کشور باید متکی به امکانات و استعدادهای درونی خود باشد، زیرا در صورت وابستگی به کشورهای خارجی و اقتصاد وابسته به دلارهای نفتی فشار در روابط دوجانبه و چندجانبه را شاهد خواهیم بود.

وی در پایان در مورد دیدگاه بازاری به اقتصاد ایران از سوی کشورهای اروپایی گفت : دولت باید زمینه خودکفایی را به وسیله انتقال دانش و سرمایه‌گذاری مشترک فراهم نماید، این مسئله که کشور ما برای قدرت‌های سرمایه‌داری یک بازار مناسب به حساب بیاید؛ ضعف بسیار بزرگی برای اقتصاد کشورمان است.

انتهای پیام /

برچسب ها: منصوری ، رابطه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار