ارومیه؛

معامله بیش از 145 میلیون سهم در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: تیر ماه امسال 145 میلیون و 162 هزار و 575 سهم از سهام شرکت‌های بورسی در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛وحید جوادی  با اشاره به ارزش ریالی این میزان معامله، اظهار کرد: ارزش این معاملات 248 میلیارد و 4 میلیون و 848 ریال گزارش شده است که از این میزان 60 درصد مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به تعداد کارگزار فعال در بورس منطقه‌ای استان، خاطرنشان کرد: در این ماه در تالار ارومیه 12 کارگزار از 15 ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم بیش از 292 شرکت را معامله کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در این میان نمایندگی شرکت کارگزاری مفید با بیش از 41 میلیارد ریال معامله در تیر ماه توانست 16.5 درصد از کل ارزش معاملات را به دست آورده و از سایر کارگزاران پیشی بگیرد.

جوادی ادامه داد: همچنین در این ماه سهام شرکت بانک صادرات بیشترین محبوبیت را در بین معامله‌کنندگان بورس منطقه‌ای داشت و با بیش از 41 میلیارد ریال معامله در تیر ماه، 16.5 درصد ارزش کل معاملات تالار را به خود اختصاص داد.

وی گفت: همچنین 60 کد معاملاتی جدید نیز در تیر ماه در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی صادر شد و شاخص کل بازار با 3 هزار و 833 واحد افزایش در مقایسه با پایان ماه گذشته به 67 هزار و 643 واحد رسید.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.