ارومیه؛

خرید 21 هزار تن گندم از گندمکاران تکاب

فرماندار تکاب گفت: امسال 21 هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران تکاب به قیمت تعاونی خریداری خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان مهدی قهرمانی با اشاره به ظرفیت شهرستان تکاب در تولید گندم و سایر محصولات زراعی، اظهار داشت: شهرستان تکاب یکی از شهرهای مهم در تولید گندم است.

وی با اشاره به سطح زیر کشت این محصول اساسی در شهرستان تکاب، تصریح کرد: 31 هزار هکتار از اراضی تکاب زیر کشت گندم رفته است که در این شهرستان گندم به صورت دیم و آبی کشت می‌شود.

فرماندار تکاب با بیان اینکه هنوز برداشت گندم در این شهرستان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی تولید گندم در این شهرستان 37 هزار تن است که از طریق مراکز خرید گندم به قیمت تضمینی خریداری خواهد شد.

وی با اشاره به خسارت وارده به مزارع گندم این شهرستان در سال جاری، ادامه داد: امسال 50 درصد اراضی این شهرستان دچار آفت شدند که این امر سطح تولید گندم شهرستان تکاب را کاهش داده است.

قهرمانی با اشاره به فعالیت مراکز خرید تضمینی گندم در تکاب، از روند خوب خرید گندم در این شهرستان ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: امسال 21 هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران این شهرستان خریداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه پنج مرکز خرید در این شهرستان فعالیت دارند، تصریح کرد: این مراکز خرید تا کنون 2 هزار تن گندم از گندمکاران این شهرستان خریداری کرده‌اند و خرید تضمینی گندم در این شهر همچنان ادامه دارد

انتهای پیام/گ.

برچسب ها: تکاب ، فرماندار ، ارومیه ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.