حضور باستان شناسان چینی در خراسان

گروه باستان شناس چینی برای مطالعات و کاوشگری در نقاط تاریخی خراسان شمالی اعلام آمادگی کردند.

 

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: پس از گروه پژوهشگری ایتالیا که کاوش در شهر 6هزار ساله سوخته از توابع سنخواست را انجام دادند، حالا کاوشگران چینی برای کاوش در دیگر نقاط تاریخی خراسان شمالی اعلام آمادگی کردند.

سویدانلویی با اشاره به قابلیت های خراسان شمالی در حوزه آثار تاریخی و کاوشگری افزود: این گروه پژوهشی خواهان همکاری در حوزه مطالعات مشترک و فعالیت های باستانی در این استان هستند.

وی گفت: این گروه سه نفره کاوشگران چینی در مدت اقامت ده روزه در این استان از محوطه های تاریخی بازدید می کنند و پس از آن تفاهم نامه دو جانبه ای برای همکاری مشترک منعقد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه گروه سه نفره کاوشگران چینی با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور وارد استان خراسان شمالی شدن افزود: سرپرستی این گروه بر عهده پروفسور ژانگ مسئول آکادمی تاریخ چین است و پروفسور شویی، محقق و استاد دانشگاه نانجیک به همراه یکی از دانشجویان این دانشگاه، سرپرست را در این مطالعات پژوهشی کاوشگری همراهی می کنند.

حدود هزار و دویست اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که پانصد و چهل و پنج اثر در بخش میراث ملموس به ثبت ملی رسیده و چهل اثر هم از آثار فرهنگی ناملموس این استان است که از میان آنها، موسیقی بخشی های شمال خراسان به ثبت جهانی رسیده است.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار