ساری؛

بزرگ ترین پارک جنگلی خاورمیانه در مازندران

تفرج و سیاحت در بزرگترین و مهمترین پارک جنگلی خاورمیانه را با سفر به مازندران تجربه کنید.

به گزارش گروه اسانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه ستاد تسهیلات سفر این شهرستان با استفاده از ظرفیت های تمامی دستگاهای اجرایی آماده خدمت رسانی به مسافران تابستانی است به ظرفیت های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: پارک جنگلی کشپل، پارک جنگلی آب پری و پارك جنگلی نور از مناطق نمونه گردشگری شهرستان نور است که پارک جنگلی نور با حدود 4هزار هکتار مساحت بزرگ ترین پارک جنگلی خاورمیانه و سومین پارک جنگلی جهان معرفی شده است.

خنجری افزود: خانه نيما يوشيج، كاخ تميشان، قلعه بلده و پولاد، آبشارسواسره و آب پری، آب معدنی لاویج، کوه سوردار، منطقه نمونه تفریحی و گردشگری آلیمالات نور و دره تفریحی-گردشگری واز نور را می توان از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان نور بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نور به عنوان پایتخت ساحلی ایران در گذشته به سولده معروف بود و از قديمی ترين شهرهای غرب مازندران است، وجه تسميه شهر نور را منتسب به رود نوراعلام و تصریح کرد: به دليل زلالی آب و انعكاس نور در آن، این شهر به اين نام خوانده شده است.

رئیس ستاد تسهیلات سفر شهرستان نور افزود: شهر نور در زمانهای گذشته به سبب موقعيت طبيعی و سوق الجيشی از اهميت ويژه ای برخوردار بوده است که وجود قلاع و استحكامات متعدد در اين منطقه و كجور، مبين اين ادعا است.

شهرستان نور که در غرب استان مازندران قرار گرفته، دارای پنج شهر شامل نور، بلده، رویان، چمستان و ایزدشهر است که زنبیل بافی و حصیربافی صنایع دستی آن را تشکیل می دهد.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۰ دی ۱۳۹۸
سومین پارک جنگلی جهان و بزرگترین پارگ جنگلی خاورمیانه در نور مازندران هست کسی به فکر نیست درخت ها دارن از بین میرن.