همدان؛

افزایش 11درصدی خریدگندم در مقایسه با پارسال

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 همدان ازافزایش 11درصدی خریدگندم درمقایسه باسال گذشته خبرداد و گفت: برآورد می شود امسال 450 هزار تن گندم خریداری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدمهدی فرشچی بابیان اینکه تاکنون 220 هزارتن گندم خریداری شده است گفت: از ابتدای تیر در برخی از شهرستان ها شروع به خرید کرده ایم و تاپایان شهریورنیزادامه خواهدداشت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 همدان از راه اندازی 95 مرکز کمیسیون خرید در همدان خبر داد و افزود: 25 نقطه اصلی و 70 نقطه فرعی برای خرید گندم در همدان راه اندازی شده است.

فرشچی موحد با اشاره به اینکه در سال جدید سیلوهای دولتی، بخش خصوصی، کارخانه ها و تعاون روستایی همکاری لازم را در خرید به موقع و کافی گندم دارند، گفت: در هر کمیسیونی کارشناسان مستقر هستند تا استانداردهای لازم در خرید رعایت شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 همدان با اشاره به اینکه شرکت غله، فرمانداری، سازمان جهاد کشاورزی و نماینده کمیسیون خرید در استان نظارت بر خرید را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: بازدیدهای مستمر از کمیسیون های خرید صورت خواهد گرفت.

وی از برآورد سازمان جهاد کشاورزی برای خرید 450 هزار تن گندم در همدان خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با تمهیدات لازم گندم با کیفیت مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود.

فرشچی موحد با بیان اینکه میزان کشت گندم با میزان خرید آن متفاوت خواهد بود، تصریح کرد: با امکان فروش این محصول در مراکز دیگر، یا نگهداری برای بذر سال بعد و نیز مصرف کشاورزان خرید نسبت به سطح کشت کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سیاست کمیسیون خرید استان و شرکت غله این است که کیفیت فدای کمیت نشود، افزود: امسال هر کیلوگرم گندم یک هزار و 155 تومان با افت 4.2 درصد خریداری خواهد شد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.