فولکس‌واگن نخستین بار در فروش خودرو از تویوتا سبقت گرفت

در شش ماه نخست سال 2015 فروش فولکس‌واگن نخستین بار از فروش تویوتا پیشی گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد‌پرس، نخستین بار در جدول فروش جهانی خودرو از ژانویه تا ژوئن (شش ماه نخست سال جاری میلادی)، فروش شرکت فولکس واگن از تویوتا فراتر رفت. نخستین بار است که این شرکت آلمانی در عرصه فروش جهانی خودرو رده  اول را به خود اختصاص می‌دهد.

شرکت ژاپنی تویوتا اعلام کرد به دلیل کم رونقی بازار ژاپن،  در 6 ماه نخست امسال 5 میلیون و بیست هزار خودرو این شرکت به فروش رفته  که نسبت به سال گذشته 1.5 درصد کاهش داشته است.

شرکت فولکس‌واگن اعلام کرد در همین بازه زمانی 5 میلیون و چهل هزار خودرو فروخته است. فروش فولکس‌واگن در اروپا و آمریکای شمالی افزایش اما در چین که بازار اصلی فروش این شرکت بوده کاهش یافته است.
با اینکه فولکس‌واگن هم اکنون در عرصه فروش خودرو در جهان پیشتاز است، ممکن است تا پایان امسال و جمع بندی نهایی این جایگاه را از دست دهد.

پیش از اینکه تویوتا در سال 2008 رتبه نخست را در فروش خودرو به خود اختصاص دهد، شرکت جنرال موتورز (مستقر در دیترویت) رکورد دار فروش خودرو در جهان بود؛ اما در سال 2011 خسارت های وارده به شرکت تویوتا ناشی از زلزله و سونامی در شمال ژاپن، زمینه را برای جنرال موتورز فراهم کرد تا جایگاه خود را دوباره به دست آورد. در سال 2012 تویوتا بار دیگر در عرصه فروش جهانی خودرو پیروز شد و رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار