قم؛

بیابان زدایی محور توسعه ملی در استان قم

مدیرکل منابع طبیعی استان قم از طرح بیابان زدایی برای احیا مناطق بحرانی با ایجاد پوشش گیاهی مطلوب این مناطق و همچنین کاشت درختچه‌هایی در این مناطق خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ اگر بخواهیم بحرانی‌ترین نقاط را که بین 30 تا 40 هزار هکتار است را درنظربگیریم و به عنوان اولویت برای بیابان‌زدایی قرار دهیم، هزینه‌ بسیار بالایی دارد که متأسفانه با منابع موجود اصلاً قابل‌مقایسه نیست.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم با اشاره به اینکه هزینه بیابان زدایی بسیار بالاست و باید همه مردم و مسئولین دست به دست هم دهند تا تمام مناطق بیابانی احیا شود این عملیات بیابان‌زدایی در گستره وسیع 105 هزار هکتاری انجام میشود که بسیار پرهزینه و زمان بر است.

سجادی با اشاره به اینکه مبارزه با بیابان زدایی مخصوص قم نیست و همه شهرهای همجوار همچون تهران باید با تلاش و جدیت و همکاری همه جانبه سعی در احیای این مناطق نمایند تا ما شاهد ریزگردها و مشکلات بد آب و هوایی در کشورمان نباشیم.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با ریزگرد ها در قم باید به عنوان عزم ملی مطرح و اعتبارات ویژه ملی اختصاص داده شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید سعادتی
۲۰:۵۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام حضور مسئولین منابع طبیعی
بهتر نیست زمینهای که در مناطق مختلف استان قم مانند زمینهای بین قم و تهران را به افرادی که صاحب طرحهای جدید هستن از جمله به روز رسانی اطلاعات کشت و نوع محصول با سازگاری با محیط منطقه و با توجه به اینکه منطقه از بی ابی رنج میبرد را واگذار نمود تا هم بیابان زدایی کنیم هم از محصول کشاورزی به روز دنیا بهرمن شویم بنده خودم درخواست ۲۰۰هکتار جهت کاشت درخت در این منطقه هستم