معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از یرنامه ویژه دولت برای توسعه اقتصادی روستاها و مناطق محروم و عشایر خبر داد و گفت:وام کم بهره از سوی دولت به روستاییان و عشایر اعطا می شود.

اعطای وام کم بهره دولت به روستاییان و عشایرسید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کشاورزان در کشور مظلوم واقع شده‌اند، اظهار کرد: کشاورزان برای تولید محصولات کشاورزی زحمات بسیاری می‌کشند اما درآمد ناچیزی نصیب آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان در روستاها مراکز مهم تولید و پایگاه مهم اقتصاد مقاومتی در کشور هستند، گفت: غذای مردم از محل تولیدات کشاورزی است اما ارزش افزوده‌ای که باید نصیب کشاورزان شود، حداقل میزان ممکن است.

رضوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پیشبرد سیاست‌های راهبردی برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: ایشان از روستاها تعبیری بسیار زیبا داشتند و فرمودند روستاها کانون تولید و ارزش آفرینی هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: مسئولیت این معاونت در برنامه ششم توسعه، برنامه ریزی و توسعه روستاها و عشایر و همچنین اقشار کم درآمد جامعه‌ است و باید به این نکته توجه داشت که یارانه کشاورزان و روستاییان را در خصوص تولید بیشتر، افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان در روستاها برای تولید بیشتر در کشور استقرار یافته‌اند، گفت: کشورهای خارجی که دارای دانش هستند، از اسانس یک کیلو گل محمدی درآمد بالایی کسب می‌کنند و آن را به قیمت 18 هزار دلار می‌فروشند و یا زعفرانی که 94 درصد تولید آن مختص کشور ایران است، اما در کشورهای خارجی، هر یک کیلوگرم زعفران، 20 هزار دلار فروخته می‌شود.

رضوی تاکید کرد: امیدواریم مسئله تولید در کشور جدی گرفته شود و به جای صرف زمان زیاد برای چیدن میوه از روش جدید استفاده کنیم، چراکه با این امر هزینه ها را کاهش خواهیم داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در راستای افزایش تولیدات بیشتر در کشور گام برداشته است، گفت: روستاییانی که با هم جمع مشارکتی داشته باشند و کار اقتصادی انجام دهند، می‌توانند با ارائه کارت یارانه خود به عنوان وثیقه، وامی با کارمزد 3 درصد از رئیس جمهور هدیه بگیرند؛ همچنین روستاییان غیر مشارکتی که تمایل دارند وارد بازار و تولید شوند، می‌توانند از وام 10 درصدی بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید با استقبال زیاد برای افزایش تولید در کشور، از روستاییان و عشایر حمایت خواهد کرد و در صورتی که افراد به صورت مشارکتی با مبلغ یک میلیارد آورده  مشغول به فعالیت شوند، ، مبلغی 4 برابری از طرف دولت به آن‌ها پرداخت خواهد شد ؛همچنین در صورتی که این اشخاص تمایلی به مشارکت نداشته باشند، مبلغ 3 برابر در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛‌ برای روستاهای مرزی این وام بدون کارمزد ارائه می‌شود .

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۱۸:۴۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
اتاق فکراقتصادی کجاست وزارت دارایی با۲۲مجموعه وبقیه آخرش بیت المال که اینقدرسفارش شده باکیه
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۸:۲۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
نیازمند سرداران اقتصادی هستیم ودر دیپلماسی ودفاعی وهسته ای فعال هستند
آخرین اخبار