مخالفت عضو دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا با برجام

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به مخالفت آشکار با توافق هسته ای با ایران پرداخت و مدعی شد می‌توان به توافق بهتری با ایران رسید.

مخالفت عضو دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا با برجامبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز ؛ "گریس مِنگ،" نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، بر روی پایگاه اینترنتی اختصاصی خود ضمن مخالفت با توافق هسته ای با ایران مدعی شد: با اطمینان می‌گویم می‌توانیم به توافق بهتری با ایران دست یابیم.

"مِنگ" ادعا کرد: من قویاً بر این باورم که جهان می‌تواند و باید به توافقی بهتر از آنچه در برجام ارائه شده است، دست یابد و به همین دلیل من با این توافق مخالف هستم.

وی ادامه داد: من در ادامه مطالعات خود روی نقاط قوی تر موجود در توافقنامه، آنها را موجب حل مشکل نمی‌بینم. به اعتقاد من روند بازرسی‌های تعیین شده با معایبی همراه است و کارشناسان هسته‌ای را به سمتی سوق می‌دهد که بازرسان نتوانند لزوماً متوجه شوند آیا ایران در حال ساخت ترکیبات اورانیومی مورد استفاده در سلاح هسته‌ای است یا خیر؟ این پذیرفتنی نیست.

علاوه بر این، من فوق العاده نگران این هستم که تقریباً همه زیرساختهای هسته‌ای ایران دست نخورده باقی بمانند، چنین چیزی مرا به سوی این باور هدایت می‌کند که ایران در پایان زمان توافق، یعنی ده سال آینده، به سادگی برنامه خود را برای دستیابی به سلاح هسته‌ای از سر خواهد گرفت. نهایتاً، لغو بی‌درنگ تحریمهایی که باعث مشارکت ایران در توافق شدند، باعث تشویق تأمین بودجه برای تروریسم و کاهش علاقه مندی ایران به محدودسازی اهداف هسته ای در بلند مدت خواهد شد.

"منگ" در پایان ادعایش افزود: من رئیس جمهور "اوباما" و "جان کری" وزیر امور خارجه، را به دلیل تلاش‌هایشان در جلوگیری از دست یافتن ایران به سلاح هسته‌ای تحسین می‌کنم؛ اما توافقی که هم اکنون پیش روی ما قرار دارد، برای مردم آمریکا خطرناک است. من کاملاً اطمینان دارم که می‌توان به توافق بهتری دست یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار