معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

نخبگان باید در داخل کشور تولید اشتغال کنند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یک نخبه باید در داخل کشور تولید اشتغال کند نه اینکه دولت برای او اشتغال ایجاد کند. این مسئله‌ای معکوس است که باید به آن توجه داشته باشیم.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان  گفت: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب معافیت‌های مالیاتی، گمرکی، تجهیزات کم‌بهره و معافیت‌های سربازی مشخص شده است. علاوه بر این حمایت‌ها در بنیاد ملی نخبگان بسیار مفصل است.

وی در ادامه تاکید کرد: یک نخبه باید تولید اشتغال کند نه اینکه دولت برای او اشتغال ایجاد کند. این مسئله‌ای معکوس است که باید اتفاق بیفتد.

ستاری خاطرنشان کرد: فرد نخبه کسی است که ارزش افزوده در کشور درست می‌کند و سرانه‌ی کشور را از طریق ایجاد اشتغال و از طریق دانش و از طریق کار‌آفرینی بالا می‌برد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تمرکز بنیاد ملی نخبگان در دوره‌ی جدید خاطرنشان کرد: برنامه های بنیاد ملی نخبگان در دوره‌ی جدید تمرکز تمام بر اساس توانمند‌سازی است.

وی تصریح کرد: به عبارتی نخبگانی که به عنوان ستاد برتر منتخب می‌شوند، می‌توانند از برنامه‌های توامند‌سازی در دوره‌های نخبگی بهره‌مند شوند و طی کردن این دوره بسیار موثر است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار