رحیم‌پور ازغدی در سخرانی پیش از خطبه:

جشن هسته‌ای و جام زهری در کار نیست/ نباید به قهرمان‌بازی و خائن‌سازی در کشور دامن بزنیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نوع رویکرد جناح‌های سیاسی نسبت به مذاکرات، گفت: اینکه گفته می‌شود مقام معظم رهبری کل متن برجام را پذیرفته‌اند، دروغ محض است و اینکه از آن طرف گفته می‌شود مذاکرات به ایشان تحمیل شده نیز نادرست است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "حسن رحیم‌پورازغدی" عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز (9 مرداد) با اشاره به تضاد اشراف‌گرایی اظهار داشت: آنچه که رهبری در مرقد امام (ره) ذکر کردند این بود که ما نه در مورد امام (ره) با اغراق و مبالغه حرف می‌زنیم، ادعا نکرده‌ایم امام (ره) معصوم بوده، ادعای عصمت به جز اهل بیت (ع) نداریم چرا که خلاف عقیده شیعه است.

وی افزود: ما امروز بحث سر عصمت امام(ره) نداریم و علیرغم این که با تحجر در مورد تک تک الفاظ امام (ره) مخالفیم اما باید به شدت حساس باشیم و اجازه هیچ گونه تحریف در مورد آرمان‌های انقلاب و مکتب امام (ره) با عناوینی مثل نواندیشی برای باز کردن عدول از مکتب امام (ره) ندهیم چرا که این‌ها خط قرمز انقلاب اسلامی است.

رحیم‌پورازغدی با بیان اینکه طرفدار احیا و اجتهاد هستیم، اظهار کرد: هم با تحجر و قشری‌گری تعریف خط امام (ره) و هم با تجدیدنظرطلبی و زاویه‌های انحراف از این خط به اسم نواندیشی در مکتب امام (ره) مخالف هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما طرفدار عقلانیت جهادی هستیم و معتقدیم جوهر مکتب امام (ره) این است. عقلانیت جهادی یعنی همه محاسبات عقلانی و منطقی اما با هدف جهادی نه با هدف سازش و تسلیم و عقب‌نشینی.

وی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به همه حرف‌های امام توجه شود نه به صورت گزینشی، به خصوص باید به حرف‌های دو سه سال آخر امام (ره) و به ویژه وصیتنامه امام توجه کرد و این چیزی نیست که تاریخ انقضاء و مصرف داشته باشد.

رحیم‌پورازغدی خاطرنشان کرد: نباید به سمت اسلام سکولار غرب‌گرا و سازش‌کار و نه به سمت اسلام متحجر و ریاکار و سطحی، نه به سمت اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی درغلطید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که ارکان اصلی شخصیت امام (ره) را نباید اجازه دهیم مغشوش کنند،‌ گفت: نباید اجازه دهیم از امام راحل به عنوان یک متحجر خشن و یک لیبرال سازش‌کار و دمدمی‌مزاج و اهل دنیا معرفی کنند چرا که امام بهترین تجلی ما در عصر اسلام بود.

وی با بیان این که باید با توطئه شخصی کردن امام (ره) به جای مکتبی دیدن او مبارزه کنیم، افزود: امام (ره) یک دیپلمات نبود بلکه یک انقلابی بزرگ روحانی بود که برای تغییر جهان اقدام کرد و شعار داد و سراسر سخنانش از 15 خرداد سال 42 تا سال 68 اصولش یکی و آن مبتنی بر کتاب و سنت و عقلانیت جهادی بود.

رحیم‌پورازغدی خاطرنشان کرد: امام (ره) با اسلام و آخوندهای درباری و اسلام سکولاریستی و واداده و مورد پسند آمریکا و غرب مخالف بود، کسی بود که گفت اگر دیدید آمریکا در سراسر کشور خود شروع به مسجدسازی کرد و صدای اذان از همه این مساجد به گوش رسید، باز هم مرگ بر آمریکا یادتان نرود و فریب خنده‌ها و وعده‌های شیطان را نخورید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که امروز مسائل هسته‌ای در شرایط بسیار حساسی است، ادامه داد: در حال حاضر موافقان و منتقدان مسئله هسته‌ای در حال بررسی آن هستند که نباید همدیگر را متهم کنند و همه باید بر اساس منافع ملی در این مورد بحث کنند.

وی با اشاره به معنای عقلانیت جهادی گفت: عقلانیت جهادی را تعارض بین عقلانیت و جهاد تعریف نکنیم، مجاهدانه تعقل کنیم و نکات مثبتی که به نفع ملت ماست را رعایت کنیم.

رحیم‌پورازغدی افزود: بنابراین صحبت "آری" و "خیر" است و نباید مطلقاً "آری" و "خیر" بحث شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: متأسفانه دو نوع موضع‌گیری افراط و تفریط در کشور وجود دارد و هر دو فکر می‌کنند که باید عقلانیت و مصلحت یک طرف و آرمانگرایی ایدئولوژی مکتب طرف دیگری است در حالی که این گونه نیست چرا که در منطق اسلام ما این‌ها را دو قطب مقابل هم تعریف نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که جشن هسته‌ای و جام زهری در کار نیست، گفت: نباید به قهرمان‌بازی و خائن‌سازی در کشور دامن بزنیم. اینکه گفته می‌شود مقام معظم رهبری کل متن برجام را پذیرفته‌اند، دروغ محض است و اینکه از آن طرف گفته می‌شود مذاکرات به ایشان تحمیل شده نیز نادرست است.

رحیم‌پورازغدی با اشاره به این که رئیس جمهور در برابر خدا، خلق و قانون اساسی مسئول است، اظهار داشت: آقای رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود به چرخش اقتصاد با چرخش همزمان سانتریفیوژها تأکید کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: از طرفی مجلس و شورای عالی امنیت ملی مسئولیت شرعی و قانونی دارند که منافع کشور را تأمین کنند. باید به این نهادها اعتماد داشت ولی در عین حال نباید از نظارت دست کشید.

وی با عنوان این مطلب که آمریکا بیش از ما به مذاکرات نیاز دارد، گفت: دموکرات‌ها نمی‌خواهند که همانند کارتر فقط یک دوره 8 ساله در قدرت باشند و بعد کنار بروند، ادامه داد: در آمریکا تندروهای کنگره و از طرف دیگر سردمداران رژیم صهیونیستی گفته‌اند که مذاکرات به نفع ایران بوده البته تحلیل‌گران این ادعاها را به نوعی بازی سیاسی تعبیر می‌کنند.

رحیم‌پورازغدی در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره رویکرد رژیم آل‌سعود نسبت به مذاکرات انجام شده گفت: رژیم آل‌سعود از مذاکرات ناراحت است. در همین راستا آن‌ها به جمهوری اسلامی پیام داده‌اند که در صورت دست کشیدن‌مان از یمن، آن‌ها نیز از سوریه دست خواهند کشید.

انتهای پیام/

برچسب ها: ازغدی ، سخنرانی ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار