حضور نخبگان در اقتصاد دانش بنیان از علل رشد علمی جامعه است

حضور نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی در اقتصاد دانش‌بنیان از علل اصلی رشد علمی جامعه و توسعه یافتگی کشور است.

حضور نخبگان در اقتصاد دانش بنیان از علل رشد علمی جامعه استزهرا ایزدی تبار دانشجوی دکترای کارآفرینی در گفتگو با خبرنگار خبرنگار خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: بهره‌گیری از انجمن‌های علمی و ظرفیت سازی برای ورود نخبگان و محققان می‌تواند منجر به انگیزش مثبت، تقویت درون سازمانی، خلاقیت و درنهایت کارآفرینی شود.

وی در ادامه گفت: تعداد زیادی از فارغ التحصیلان کشور ، جوانان جامعه ما با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند، در صورتی که با حضور نخبگان و اساتید فرهیخته که خلاقیت را به دانشجویان تزریق می‌کنند نه تنها پژوهش‌ها کاربردی می‌شود بلکه دانشگاه‌های کشور دانشگاه کارآفرین می‌شوند.

ایزدی تبار همچنین اظهار داشت: چندی پیش خبر تعامل وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر بهره‌گیری از حضور نخبگان در عرصه‌های علمی، آموزشی و ... نویدی برای دانش پژوهان و محققان کشور بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان همانطور که از نامش پیداست باید تخصصی و بر مبنای علم و اندیشه باشد تا بتوان شاهد پیوند علم و اقتصاد کشور بود.

ایزدی تبار گفت: بعد از توافق هسته‌ای نباید عرصه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی را رها کرد بلکه باید بدانیم طی این سال‌ها حق کشور پایمال شد و باید محققان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از ذخایر نفتی چشم پوشی نموده و اقتصاد دانش‌بنیان را راهگشای ارتقا کشور در عرصه‌های گوناگون بدانند.

گفتنی است، طی سال‌های گذشته محققان کشور در عرصه‌های زیست فناوری، نانو فناوری، فنی ، مهندسی، پزشکی و ... پیشترفت‌های خوبی داشته‌اند که با حمایت‌های متولیان می‌توان شاهد نتایح ارزنده در بخش‌های گوناگون بود.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار