جواز سهمیه المپیک شمشیربازان با حضور در تورنمنت بین‌المللی

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: ملی‌پوشان کشورمان با شرکت در 6 تورنمنت بین‌المللی جواز سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد.

جواز سهمیه المپیک شمشیربازان با حضور در تورنمنت بین‌المللیفضل‌الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازیکنان تیم ملی شمشیربازی برای کسب سهمیه المپیک راهی 6 تورنمنت جهانی خواهند شد تا پس از ارتقای امتیازات خود بدون دغدغه در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: شمشیربازان کشورمان در اسلحه سابر پس از حضور در رقابت‌های جهانی مسکو توانستند برای نخستین بار با 4 شرکت کننده به جدول 64 نفر راه بیابند که این خود نشان دهنده سطح بالای این بازیکنان است.

وی عنوان کرد: مجتبی عابدینی، سیدعلی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی پس از شکست حریفانشان در مرحله مقدماتی به جدول 64 نفر راه پیدا کردند که در این میان دو نماینده خوب کشورمان پس از کسب نتایج مطلوب راهی جدول 32 نفره شدند تا شانس خود را در این مرحله نیز امتحان کنند.

باقرزاده تصریح کرد: رهبری دیگر نماینده اسلحه سابر به ترتیب با کسب 5 برد مقابل حریفانی از ایرلند، کنگو، مجارستان، کویت و تنها یک باخت مقابل نماینده از مرحله مقدماتی به جدول 64 نفر صعود کرد.

وی نخستین بازیکن ایرانی بود که توانست از مرحله مقدماتی صعود کند. فتوحی نیز در این مرحله به مصاف شمشیربازانی از هنگ‌کنگ،لهستان، گرجستان رفت که در نهایت توانست در این رقابت‌ها به پیروزی برسد. وی در برابر حریفانی از مصر، روسیه و آمریکا شکست را پذیرفت.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: فتوحی در مصاف با "کیم" از کره‌جنوبی که رنک 3 جهان را در اختیار دارد، 15 بر 6 شکست خورد. همچنین رهبری مقابل نماینده‌ای از بلژیکبا قبول نتیجه 15 بر 8 نتیجه را به این حریف واگذار کرد.
برهمین اساس دو نماینده کشورمان از صعود به جدول 32 نفر بازماندند و ادامه رقابت‌ها با پاکدامن و عابدینی پیگیری شد.

باقرزاده اظهار کرد: پاکدامن در دیدارهای جدول 32نفره به مصاف قهرمان جهان از کشور روسیه رفت. وی در حالی به دیدار این شمشیرباز رفت که می‌توانست سهمیه المپیک خود را قطعی کند. عابدینی نیز در جدول 32 نفره مقابل نفر اول رنک جهان از کره متحمل شکست شد. با این حال این ملی‌پوشان توانستند هرکدام 10 امتیاز ورود به المپیک را کسب کنند.

وی تاکید کرد: اگرچه پاکدامن سهمیه مسلم المپیک خود را با شکست برابر نماینده روسیه از دست داد، اما در مجموع این بازیکن به همراه عابدینی موفق شد امتیاز خوبی از این دوره از رقابت‌ها به دست آورند.

باقرزاده در خصوص سطح مسابقات جهانی شمشیربازی مسکو بیان کرد: مسابقات جهانی شمشیربازی این بار در مسکو برگزار شد، ما شاهد بالاترین حجم شرکت کننده در این رقابت‌ها بودیم.


به طور حتم کشورهای شرکت کننده با بهترین نمایندگانشان در این تورنمنت شرکت کردند تا نتایج خوبی کسب کنند. خوشبختانه ملی‌‌پوشان کشورمان در اسلحه سابر توانستند با ورود همه بازیکنان به جدول 64 نفر یک رکورد تاریخی به نام خود ثبت کنند.

باقرزاده درباره داوری رقابت‌های جهانی مسکو عنوان کرد: متاسفانه ما در این رقابت‌ها شاهد ناداوری بسیاری بودیم. پاکدامن یکی از نمایندگان خوب کشورمان بود که در مصاف با حریف روس خود و با ناداوری متحمل شکست شد.


کره جنوبی، ایتالیا و چند کشور دیگر نیز در این رقابت‌ها نسبت به این قضاوت‌ها اعتراض شدیدی داشتند. به هرحال روسیه از میزبانی‌اش به نفع خود بهره گرفت.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد مقصد بعدی ملی‌پوشان شمشیربازی گفت: اردوی این بازیکنان این هفته در دو سالن شیرودی و مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شده است و ملی‌پوشان کشورمان آماده می‌شوند تا در رقابت‌های شمشیربازی شرکت کنند.


تونس، نیویورک، ایتالیا و کره‌جنوبی میزبان شمشیربازان هستند. البته به دلیل اوضاع امنیتی تونس به نظر می‌رسد گرجستان میزبان این مسابقات باشد.

باقرزاده ادامه داد: بازیکنان 3 اسلحه فلوره، سابر و اپه شمشیربازی در بخش بانوان پس از حضور در انتخابی تیم ملی به رقابت‌های تایلند و مغولستان اعزام خواهند شد تا علاوه بر کسب تجربه امتیاز خود را در این مسابقات افزایش دهند.


انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون ، ورزشی ، تورنمنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار