واکنش صندوق اعتباری هنر به گلایه‌های یک بازیگر

علی جهانی مشاور مدیر عامل و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل صندوق اعتباری هنر در واکنش به صحبت‌های حسین محب اهری بازیگر پیشکسوت یادداشتی را منتشر کرد.

حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به گفتگوی باشگاه خبرنگاران با حسین محب اهری و بیان گلایه های این بازیگر از عمل نکردن  صندوق اعتباری هنر به وظایف خود و شرایط بد وضعیت زندگی خود، علی جهانی مشاور مدیر عامل و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل صندوق اعتباری هنر یادداشتی را در اختیار ما قرار داد که در ادامه می‌خوانید.

با توجه به مطلب منتشر  شده  در تاريخ 27/4/94 تحت عنوان "انتقاد شدید بازیگر پیشکسوت از صندوق اعتباری هنرمندان:می‌خواهند با 2 میلیون دهانم را ببندند" که در آن خبرگزاری بازتاب یافت به آگاهی می رساند:

بنابر وظیفه ذاتی صندوق اعتباری هنر در حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران، این صندوق افتخار دارد که با تمام توان خود علی رغم مشکلات و تنگناهای موجود و نیز بدهی سنگین باقی مانده از گذشته برای صندوق به سازمان تامین اجتماعی تلاش بی وقفه ای دارد تا با مدیریت دقیق و تخصیص بهینه منابع و به اجرا گذاشتن راه کار های متنوع در جهت خدمات دهی هرچه بیشتر و بهتر به خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه کشور اهتمام مضاعف ورزد.

با روی کارآمدن دولت یازدهم و توجه ویژه به توسعه "سیاست اقتصاد فرهنگ و هنر" در راستای  توانمند سازی نخبگان فرهنگی و هنری کشور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این صندوق با تدوین برنامه های فرهنگی و اقتصادی در طی دو سال گذشته علاوه بر حمایت های بیمه ای و خدماتی جانبی، سعی در آماده سازی بستری مناسب به منظور استقلال صندوق از بودجه دولتی و نیز توانمند سازی هنرمندان گرانقدر داشته است.

در جهت ارائه خدمات مطلوب تردر وهله اول، صندوق اعتباری هنر با هماهنگی و همکاری تنگاتنگ انجمن ها و خانه های هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقدام به پالایش اعضا، مشمولان بیمه تامین اجتماعی و طرح تکریم و کمک مستمری کرده است تا هنرمندان واقعی از خدمات و منابع محدود  و تعریف شده قانونی موجود به شکل مناسبی بهره مند شوند و نیاز نباشد که هنرمندی  از ابزار فشار برای دریافت کمک های جانبی بهره مند شود. در راستای نیل به اهداف نوین صندوق اعتباری هنر در تنظیم قرارداد با شرکت بیمه، علیرغم بدهی باقی مانده از ادوار گذشته، سعی شد تا با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود تعهدات درمانی برای هنرمندان در مقایسه با سال های گذشته به نسبت قابل توجهی افزایش یابد. 

شایان توجه است این اقدامات اساسی، به جز کمک های نقدی دیگری است که گه گاه بدون هیچ تبلیغ و ادعایی به هنرمندان معسر از جمله هنرپیشه محترم یادشده در گزارش آن خبرگزاری، اعطا شده است. مدیران و کارکنان صندوق اعتباری هنر افتخار دارند که با افزایش هرچه بیشتر منابع خود بتوانند بیش از پیش خدمتگزار پرچمداران فرهنگ و هنر جامعه باشند. 

خواهشمند است، جهت تنویر افکار عمومی و بنا بر قانون مطبوعات دستور فرمایید نسبت به انتشار پاسخ مذکور اقدام لازم مبذول دارند.

علی جهانی
مشاور مدیر عامل و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار