ویندوز 10 یک جاسوس تمام عیار است

ویندوز 10 دارای قابلیت‌های فراوانی برای جاسوسی از کاربران است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ فقط چند روز از معرفی پیش نسخه ویندوز 10 بوسیله کمپانی مایروسافت می‌گذرد؛ اما کاربران باید با آگاهی کامل اقدام به دانلود و نصب آن کنند زیرا نسخه جدید دارای قابلیت‌های جاسوسی فراوانی است.

طبیعی است افراد زیادی شتابزده برای دانلود و نصب پیش نسخه تکنیکال پرویو ویندوز 10 اقدام کرده‌اند تا از جمله اولین کاربران سیستم عامل جدید مایکروسافت باشند. این افراد باید بدانند مایکروسافت کوچکترین رفتار و حرکت آنان را زیر نظر دارد. البته این کار فقط با هدف توسعه سیستم عامل صورت می‌گیرد.
 
در صفحه رسمی مایکروسافت شرایط استفاده از داده‌های شخصی روی این نسخه ویندوز به طور کامل آمده است؛ اما معمولا کاربران به آن توجه نمی‌کنند.
 
کاربران باید بدانند مایکروسافت بطور خودکار اطلاعات بسیاری مانند نام، آدرس ایمیل، علاقه‌مندی‌ها، فهرست فایلها، جستجوها،  تماس‌های تلفنی، اس‌ام‌اس‌ها، تنظیمات دستگاه، داده‌های حسگرها و داده‌های مربوط به استفاده از نرم افزارها را جمع‌آوری می‌کند. جالب آنکه موضوع به همین جا ختم نمی‌شود زیرا نوعی کیلاگر هم برای ضبط و ذخیره همه کلمات نوشته شده بوسیله کاربر و البته با هدف بهینه سازی اصلاح کننده املا و تکمیل خودکار کلمات در آن بکار رفته است. 
 
مایکروسافت با باز کردن فایلی, آنالیز می‌کند تا بداند چه برنامه ای آنرا گشوده و این زمان برده است. البته فهرستی هم از برنامه‌های نصب شده روی هر دستگاه و مسلما برای موضوع سازگاری آنها تهیه می‌شود. و بالاخره اینکه باید از صحبت زیاد با کامپیوتر خود بپرهیزید زیرا ممکن است صدای شما نیز برای بهینه سازی سامانه بازشناسی صدا ضبط شود. 
 
درست متوجه شدید. این نسخه ویندوز برای استفاده روزانه کاربری که حریم خصوصی برایش اهمیت دارد ساخته نشده بلکه فقط وسیله‌ای برای مایکروسافت است تا این سیستم عامل خود را بهبود بخشد.
 
مایکروسافت حتی قید کرده است ممکن است داده‌های جمع‌آوری شده در صورت لزوم با دیگر همکاران و کارشناسان به اشتراک گذاشته شود. فراموش منظور بدی در کار نیست و برای بهینه سازی پشتیبانی محصولات آنها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
گوگل و اپل هم همه‌ی این کارها را می‌کنند. مسئله‌ی مهم این است ما باید بپذیریم به محض اینکه وارد اینترنت شدیم، دیگر هیچ چیز مخفی‌ای نداریم و دست‌کم سه شرکت بزرگ گوگل،مایکروسافت و اپل به فعالیت‌های ما روی اینترنت و همچنین دستگاه‌های شخصی‌ای که به اینترنت وصلند، دسترسی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
خوب این الزامی نداره که شما تیک رو برداری ولی ماکروسافت دزدیش رو نکنه !!!!!!
آینکه ماکروسافت جاسوسی میکنه بر کسی پوشیده نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
همه اینایی نام بردید رو میشه تو قسمت نصب ویندوز برداشت اگه شما موقع نصب همش next next میزنید تقصیر مایکروسافت که نیست. با اینکار هم حجم کمتری مصرف میشه (چون اون اطلاعات به سرور مایکروسافت فرستاده نمیشه) هم سیستم سریع تر کار میکنه چون درگیر پردازش اینجور چیزا نیست
آخرین اخبار