شکایت از رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ترکیه به اتهام سوء‌استفاده از قدرت

حزب دموکراتیک خلق ترکیه علیه رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور به اتهام سوء‌استفاده از قدرت اقامه دعوی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، حزب دموکراتیک خلق ترکیه دیروز از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، و احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر این کشور، به اتهام سوء‌استفاده از قدرت و نفوذ در قوه قضاییه برای سرکوب سران این حزب شکایت کرد. حزب دموکراتیک خلق ترکیه اعلام کرد دولت این کشور از 24 ژوئیه (2 مرداد) تاکنون هزار و سی و سه نفر از اعضای این حزب را دستگیر کرده است. این دستگیری‌ها پس از پذیرش درخواست رئیس‌جمهور ترکیه درباره لغو مصونیت سیاستمدارانی که مظنون به همدستی با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) هستند اتفاق افتاد. اعضای این حزب معتقدند اردوغان و داوود اغلو بی‌طرفی و استقلال قوه قضاییه ترکیه را زیر سؤال برده‌اند.

در این شکایت با اشاره به ماده 277 قانون جزایی ترکیه آمده است: هر فردی که تلاش کند به طور غیرقانونی بر اعضای قوه قضایه فشار وارد کرده یا به آن‌ها دستور دهد، مشمول مجازات 2 تا 4 سال زندان خواهد شد. این حزب همچنین روز جمعه از پارلمان ترکیه خواست گزارش‌ها درباره ارتباط آنکارا با گروه تروریستی داعش را بررسی کند.

روز پنجشنبه اردوغان در حمله‌ای لفظی به صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق، از او خواست حد خود را بداند. او در سخنانش برادر دمیرتاش را به عضویت در حزب پ ک ک متهم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
کار خودش بوده تا رقیبای سیاسیش رو حذف کنه این اردوغان عجب مارمولکیه
آخرین اخبار