«داد و بی دادهایی که از اسراییل و کشورهای عربی شنیده می شود، بی جهت است. تهدیدهایی هم که از سوی غرب درباره نقض توافق توسط ایران وجود دارد، غیر واقعی است.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جام نیوز: روزنامه "رای الیوم" نوشت: «مسئله توافق هسته ای که بعد سال ها مذاکره میان غرب و ایران صورت گرفت، همچنان موضوع داغ رسانه های عربی و غربی است. به ویژه آنکه حالت تزلزل آمیز در پایتخت های عربی هم دیده می شود.»

 
 
این روزنامه الکترونیکی در ادامه گزارش داد: «کسی انکار نمی کند که ایران حق دارد خواسته های مشروعی در عرصه فناوری و نظامی داشته باشد؛ چرا که همه شرائط لازم برای دستیابی به ملاک های قدرت را دارد.»
 
 
رای الیوم در ادامه اظهار داشت: «ایران توانست تا از سلطه کشورهای پیشرفته که بر دیگر کشورها چیره شده اند، رها شود و عزت و استقلال خود را با کسب فناوری هایی از جمله هسته ای و ایجاد زیرساخت های پیشرفته بدست آورد.»
 
 
 این روزنامه در ادامه خاطرنشان کرد: «داد و بی دادهایی که از اسراییل و کشورهای عربی به ویژه کشورهای خلیج {فارس} شنیده می شود، بی جهت است. تهدیدهایی هم که از سوی غرب درباره نقض توافق توسط ایران وجود دارد، غیر واقعی است.»
 
 
 رسوایی بزرگ در انتظار اعراب/ زمان به عقب باز نمی‌گردد

 
 
این روزنامه که از لندن بروز رسانی می شود، در ادامه افزود: «غربی ها خود تلاششان را متمرکز توافق کرده بودند و این تهدیدها و جانبداری هایی که از اسراییل و اعراب می شود، تنها ظاهر مسئله است و کسی قادر نخواهد بود تا زمان را برگرداند.»
 
 
این روزنامه در ادامه اظهار داشت: «باید به سران عرب گفت این داد و بی دادهای آنها همان رسوایی است که با دست خود به آن مبتلا شده اند و رسوایی بزرگتر از آن هم در راه است. آن زمانی که بخواهند رسما با اسراییل برای مقابله با ایران متحد شوند.»
 
 
رای الیوم در ادامه افزود: «سران عرب بدانند اسراییل هیچگاه علیه ایران جنگ نیابتی نخواهد کرد و تنها بر خود تکیه کنند. نباید سیاستی بکاربگیرند که با رژیم اسراییل به سمت عادی سازی پیش روند و به آن به عنوان دولتی جزء منطقه عربی اعتراف کنند.»
 
 
این روزنامه در پایان گزارش داد: «ایران یک خطر فرضی است و قبل از آنکه اعراب از آن یک خطر واقعی درست کنند، با این کشور تعامل و رابطه برقرار کنند؛ چرا که کشورهای عربی خلیج {فارس} ثابت کرده اند کشورهای ضعیفی اند و توانایی مقابله با دشمن را ندارند.»

رسوایی بزرگ در انتظار اعراب/ زمان به عقب باز نمی‌گردد


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار