عضو دائمی فرهنگستان علوم پزشکی ایران با بیان اینکه مسلما مراجعه کنندگان نباید انتظار 100 درصدی از درمان داشته باشند، یادآور شد : هیچ طبیبی نمی تواند تضمین درمان 100 درصدی را ارائه نماید.

دکتر یحیی دولتی عضو دائمی فرهنگستان علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در شرایط عادی و جاده صاف همه می توانند توانایی هایشان را به خوبی نشان دهند گفت : توانایی های واقعی افراد در زمان بروز مشکل مشخص می شود .

وی با اشاره به اینکه در عرصه پزشکی ، طبیب به عنوان سرویس دهنده و بیمار به عنوان سرویس گیرنده قلمداد می شود اظهار کرد : رضایتمندی صد درصدی سرویس گیرنده در این عرصه از موارد مورد توجه است .

عضو دائمی فرهنگستان علوم پزشکی ایران ادامه داد : با توجه به اینکه امروزه روش های بسیار زیادی به ویژه در عرصه زیبایی پیشنهاد شده و بیماران زیادی نیز به این سمت گرایش داشته اند، مسلما رضایت کامل بیمار مسئله ساز می شود.

وی با بیان اینکه مراجعه بیماران به اینترنت از موارد مورد توجه در این عرصه است، افزود : کسب اطلاعات کافی از مزایا و زیاد شدن انتظارات از معایب مراجعه به اینترنت محسوب می شود .

دکتر دولتی ادامه داد : همکاران باید توجه داشته باشند که بیمارانی که از نظر فکری و روانی از زندگی خود راضی بوده و با دید باز به زندگی می نگرند در اقدامات درمانی و زیبایی کمتر ناراضی خواهند بود .

وی با اشاره به اینکه مسلما مراجعه کنندگان نباید انتظار 100 درصدی از درمان داشته باشند یادآور شد : هیچ طبیبی نمی تواند تضمین درمان 100 درصدی را ارائه نماید .

عضو دائمی فرهنگستان علوم پزشکی ایران اظهار کرد : بیماری که از پزشکان قبلی خود به هر دلیل بدگویی نماید و نسبت به پوست و بدن خود احساس بدبینی داشته باشد از جمله افرادی است که در مواجهه با نتایج درمان می تواند مسئله ساز باشد .

وی با تاکید به اینکه کارهای زیبایی در افرادی که مشکلات روحی دارند و داروی روانی مصرف می کنند باید با احتیاط بیشتری انجام شود ادامه داد : افرادی به دکترهای متعددی مراجعه می کند نیز نیاز به احتیاط بیشتر دارند .

دکتر دولتی در پایان با بیان اینکه عارضه همیشه ممکن است بروز نماید خاطرنشان کرد : بیمار کاملا باید متوجه باشد که قرار است چه اقداماتی روی وی انجام شود و از احتمالات نتایج درمان نیز باید اطلاع داشته باشد .


انتهای پیام/

برچسب ها: پزشک ، درمان ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.