تبریز؛

اجرای طرح های قرآنی در کانون های مساجد آذربایجان شرقی

طرح قرآنی ۱۴۴۹ و طرح تفسیر کوتاه جزء سوم قرآن کریم در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در حال اجراست.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان محمد هادی نیا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اجرای طرح قرآنی 1449 در کانون های مساجد استان ابراز داشت: امسال طرح قرآنی 1449 در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی اجرا می شود که حدود سه هزار نفر از اعضای این کانون در این طرح شرکت دارند.

وی افزود: این طرح امسال در 124 باب از کانون های شهری و روستایی مساجد استان آذربایجان شرقی در حال اجراست.هادی نیا ادامه داد: این طرح در 61 باب کانون روستایی و 63 باب کانون شهری و در قالب 191 کلاس در حال برگزاری است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با اشاره به شهرستان های فعال در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: شهر تبریز با 23 کانون، ورزقان با 13 باب کانون و هشترود و کلیبر با 10 کانون بیشترین مشارکت را در اجرای طرح قرآنی دارند.وی با بیان تفکیک جنسیتی شرکت کنندگان اظهار داشت: 55 کلاس ویژه خواهران و 136 کلاس نیز ویژه برادران در کانون های استان تشکیل شده است که از این تعداد 32 کلاس مربوط به خواهران روستایی و 23 کلاس خواهران شهری و همچنین 63 کلاس ویژه برادران روستایی و 73 کلاس مربوط به برادران شهری است.

هادی نیا همچنین از رشد کمی در اجرای این طرح خبر داد و عنوان کرد: سهمیه این استان در اجرای طرح قرآنی 84 کلاس بود که به علت استقبال کانون های مساجد به 191 افزایش پیدا کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی همچنین از اجرای طرح تفسیر کوتاه قرآن با محوریت جزء سوم در این کانون ها خبر داد و ابراز داشت: طرح تفسیر کوتاه با محوریت جزء سوم قرآن کریم، در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی اجرا می شود.   

وی افزود: این طرح با روشی نو در آموزش مفاهیم قرآن و متشکل از 34 کلاس در  کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در حال اجراست، این طرح جزو طرح های شاخص اوقات فراغت بوده و از کانون های مجری این طرح علاوه بر اعتبار اوقات فراغت حمایت خواهد شد.مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: پایان اجرای طرح تا روز چهارشنبه (28مرداد) سال جاری می باشد.

وی با اشاره به روش اجرای این طرح عنوان کرد: طرح تفسیر کوتاه شامل 30 درس از آیات جزء سوم قرآن کریم می باشد که در هر کانون به صورت 30 جلسه 30 دقیقه ای برگزار می گردد.هادی نیا همچنین با اشاره به اینکه نفرات منتخب مرحله کانونی تجلیل خواهند شد، تصریح کرد: کانون های مجری موظفند اسامی 2 نفر از منتخبین کانونی طرح را به منظور برگزاری آزمون سراسری استانی تا روز شنبه(31مرداد) به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان معرفی کنند.

هادی نیا تاکید کرد: آزمون سراسری استانی روز سه شنبه(3شهریور) به صورت همزمان از سایت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به نشانی www.dkm-az.ir  در بین نفرات منتخب مرحله کانونی برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.