کرمان؛

باند سارقان شاه کليد بدست در کرمان متلاشي شد

فرمانده انتظامي شهرستان کرمان از شناسايي و دستگيري باند حرفه اي سرقت که با استفاده از شاه کليد اقدام به سرقت از مغازه مي کردند، خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ و بنا به اعلام پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالعلي روانبخش در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت مغازه در شهر کرمان، اكيپي از مأموران کلانتري13 براي انجام تحقيقات ميداني به محل وقوع سرقت ها اعزام شدند كه در بررسي صحنه هاي جرم مشخص شد که درب مغازه ها بدون کوچک‌ ترين تخريبي به شيوه مشابه و با روش شاه کليد باز شده است.

وي افزود:پليس تحقيقات خود را براي شناسايي سارق يا سارقان آغاز كرد و در نزديكي محل وقوع سرقت ها يک منزل که پاتوق معتادين بود را شناسائي و در بازرسي از اين پاتوق 2 نفر را دستگير كرد.

فرمانده انتظامي شهرستان کرمان با اشاره به بازجويي هاي به عمل آمده از سوي پليس گفت: با بازجوئي هاي تخصصي از سوي ماموران انتظامي، مجرمان لب به اعتراف گشودند و اذعان داشتند مغازه هايي که فاقد دوربين امنيتي بوده انتخاب و در فرصتي مناسب با همدستي فردي که كارمند اخراجي يكي از بانک هاي كرمان است، اقدام به سرقت مغازه مي کردند.

"سرهنگ روانبخش" با اشاره به اقدامات اطلاعاتي بعدي ماموران انتظامي و شناسايي همدست سارقان دستگير شده، گفت: پس از اطمينان پليس از صحت و سقم موضوع و حضور متهم اصلي در منزلش با هماهنگي مقام قضايي متهم طي يک عمليات غافلگيرانه دستگير و به مقر پليس هدايت شد.

وي گفت: در بازرسي از مخفيگاه سرگرده باند ، تعدادي اموال مسروقه به همراه وسايل گريم که سارقان قصد داشتند با استفاده از اين وسايل و تغيير چهره خود اقدام به سرقت يکي از دستگاه هاي خودپرداز شهر کرمان كنند را کشف کنند.

روانبخش افزود: در تحقيقات و بازجوئي هاي انجام گرفته از سوي پليس،سارقان كه با استفاده از شاه کليد اقدام به سرقت مغازه مي كردند به 8 فقره سرقت مغازه و سرقت يک دستگاه خودرو سانتافه و طراحي سرقت عابر بانک در شهر كرمان اعتراف كردند.

وي افزود: در ارتکاب اين سرقت ها دو مالخر نيز در دو عمليات منسجم و هماهنگ، دستگير و اعضاي 5 نفره اين باند پس از سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند.

سرهنگ روانبخش در پايان از مغازه داران خواست تا در راستاي پيشگيري از سرقت، تجهيزات امنيتي جديد مانند دوربين هاي مداربسته، سيستم هاي هشدار دهنده و بازدارنده استفاده كنند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.