اهواز؛

رتبه 21 دزفول در راه سازی

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: دزفول در حوزه راه سازی در میان ۲۳ شهرستان خوزستان رتبه ۲۱ را داراست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ عباس پاپی زاده گفت: بزرگراه دزفول -هفت تپه، بزرگترین پروژه راه سازی دزفول  در ۲۰ سال اخیر است که به صورت رینگ به آزاد راه وصل می شود.

پاپی زاده افزود:  این بزرگراه تقریبا ۳۰ کیلومتر از سه راهی شهر سیاه منصور به سمت چهار راه آوج احداث می گردد که این محور از چهار راه آوج به سمت شهر صفی آباد و میانرود تا هفت تپه امتداد می یابد و در نهایت به بزرگراه اهواز- اندیمشک متصل می‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۹۱ برای احداث این پروژه پیگیری های بسیاری شده تا آن در زمره طرح های ملی گنجانده شود، مجوز ۲۱۵ آن را اخذ و وارد جدول ۱۹ بودجه کشور کنیم. در حال حاضر مناقصه اول آن با مبلغی بالغ بر ۳۸ میلیارد برگزار شده است.

وی افزود: این محور در ۲فاز بزودی اجرا خواهد شد. قطعه نخست در روزهای آینده از سیاه منصور تا چهارراه آوج به صورت چهارخطه شروع بکار می کند و قطعه بعدی در سال آینده اجرا می شود.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضمن حذف چند نقطه حادثه خیز، شهرهای اقماری و جنوبی دزفول نیز از بن بست نجات خواهند یافت و دسترسی و تردد آنها به راحتی امکان پذیر می‌شود.

پاپی زاده گفت: به موازات این بزرگراه، جاده های فرعی مسیر آن همچون سه راهی  بنوت تا روستای خیبر و شهر حمزه تا چغامیش نیز نقشه برداری شده و پس از مناقصه اجرایی خواهد شد.

عباس پاپی زاده در ادامه افزود: جاده های سردشت و شهیون که همه ساله گردشگران زیادی را از مسیر خود عبور می دهد باید تعریض و بهسازی گردد  و با توجه به اینکه جاده اصلی دسترسی به چاه های نفت شمال استان ، مسیر دزفول است با وزیر نفت جلسه ای در این خصوص داشته ایم که قول های مساعدی در این زمینه داده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اتمام این پروژه  ۲۰ کیلومتر از مسیر دزفول - اهواز کاسته می شود همچنین با توجه به اهمیت اقتصادی و گردشگری  دزفول در صورت توسعه راه های این شهرستان و تکمیل آزاد راه، دزفول چهار راه ارتباطی استان های همجوار خواهد بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.