۲۴ ساعت زندگی یک بچه پولدار/ ماهی ۴۰ میلیون پول تو جیبی می‌گیرم

اگر حرف‌هایش را نشنوی، باور نمی‌کنی که حقوق ماهیانه یک کارمند پول توجیبی یک روزش است، در حرف هایش غیر از بی خیالی مایه دارانه، نشان خاصی از تجمل و بچه پولداری نیست.

۲۴ ساعت زندگی یک بچه پولدار/ ماهی ۴۰ میلیون پول تو جیبی می‌گیرمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از همشهری جوان ـ برای گپ زدن به شعبه ولی عصر یکی از کافه های زنجیره ای که پاتوق همیشگی اش است، دعوت مان می کند. 

ظاهرش شیک و باکلاس است ولی نه آنقدر که چیز متفاوتی در پوشش و مدل موهایش به چشم بیاید. اگر حرف هایش را نشنوی، باور نمی کنی که حقوق ماهیانه یک کارمند پول توجیبی یک روزش است. در حرف هایش غیر از بی خیالی مایه دارانه، نشان خاصی از تجمل و بچه پولداری نیست. حتی پیج بچه پولدارهای تهران را هم ندیده است و فقط از این ور و آن ور تعریف هایش را شنیده است.

مثل بیشتر پولدارها، در مقابل سوال هایی مثل «این همه پول را از کجا آوردی؟» گارد دارد و از همان اول شرط می کند که از این سوال ها نپرسیم. حتی با اینکه در رابطه با خانه و زندگی اش فکت های قابل پیگیری می دهد ولی اصرار دارد اسمی ازش برده نشود. در مقابل اصرارها برای گفتن اسمش می خندد و می گوید: «حالا چه فرقی می کنه؟! اصلا بنویس علی علی زاده!»

* قبول داری بچه پولداری؟

اگر به معنای بدش در نظر نگیریم، آره، چرا قبول نداشته باشم؟

* درآمدت از چه راهی است؟ از خانواده پول می گیری؟

به طور ثابت که پول مشخصی بگیرم، نه؛ ولی هر وقت بخوام از خانه بیرون بروم، پدر، مادربزرگ و پدربزرگم جدا جدا می گویند «این پول را بگیر دست خالی بیرون نروی».

* این پول توجیبی تقریبا چقدر است؟

چیز ثابتی نیست. هر کسی هر چقدر پول نقد دم دستش باشد، یک مقدارش را به من می دهد.

* حالا به طور میانگین چقدر می گیری؟

از هر نفر، سیصد چهارصد هزار تومان.

* یعنی در ماه 40-30 میلیون تومان پول توجیبی می گیری؟!

آره. حالا نه با این غلظت، چون کم و زیاد می شود. بسته به خواسته های آن زمانم پول می گیرم.

* چه کار می کنی با این همه پول؟

این پول زیادی نیست برای خرج کردن. یعنی هر چقدر هم که پول داشته باشی، راه برای خرج کردنش وجود دارد. مثلا پیراهن آ ث میلان را - که خیلی خوشم می آید - از نمایندگی اش 500 هزار تومان می خرم. یا یک کمربند می بینم مارک است، یک میلیون پولش را می دهم. اینطور نیست که برای خرج کردن مشکلی داشته باشی.

* به طور معمول صبح تا شبت را چطور می گذرانی؟

(می خندد) زندگی من صبح تا شب ندارد.

* چرا؟

من معمولا 4 بعدازظهر از خواب بیدار می شوم و 8 صبح می خوابم.

* خب چهار عصر تا هشت صبح ات را چطور می گذرانی؟

بیدار که می شوم، غذایی که مادربزرگم آماده کرده است را می خورم. دوش می گیرم و با بی ام و از خانه می زنم بیرون برای دور دور. البته اسم دور دور بد در رفته. اصلا اهل این نیستم که توی خیابان کسی را سوار کنم. با دوستانم قرار می گذارم و با ماشین توی خیابان می چرخیم. بیرون شام می خورم و شب خانه یکی جمع می شویم و تا هفت هشت صبح بیدار می مانیم.

* تا صبح چه کار می کنید؟

اگر پیش بچه ها باشم، دسته جمعی بازی می کنیم و اگر خانه تنها باشم معمولا تا صبح با لپ تاپم فیلم و سریال های روز دنیا را پیگیری می کنم. صبح هم یک چیزی می خورم و می خوابم.

* یعنی هر روز همینطور بی هدف توی خیابان چرخ می زنی؟

- آره خب. این گاز دادن بهم حال می دهد، مخصوصا توی اتوبان.

* هیچ کاری جذاب تر از دور دور نیست؟

نه واقعا. اینجا امکاناتی نداریم. مرکز تفریحی جذابی داریم؟ چه جایگزینی برای دور دور من هست؟

* حوصله ات سر نمی رود؟ از این همه یکنواختی خسته نمی شوی؟

چرا؛ یک بار اینقدر حوصله ام سر رفته بود که رفتم در یک صرافی و با حقوق ماهی 800 هزار تومان کار کردم. همه مسخره می کردند و می گفتند تو که اینقدر پول داری، چرا اینجا کار می کنی ولی برای من پول مهم نبود. می خواستم یک کاری کنم که احساس مثبت بودن بهم دست بدهد. البته بعد از یک مدت که کار یاد گرفته بودم، به مشکل خوردم و بیرون آمدم.

* تمام دوستانت از نظر مالی در سطح خودتان هستند؟

نه. من چون منیریه هستم، دوست با درآمد پایین هم زیاد دارم. بعضی شب ها این دوستانم دعوتم می کنند خانه شان و تا صبح با ایکس باکس فوتبال بازی می کنیم. خیلی بهم حال می دهد. گاهی وقت ها هم فیلم و سریال می بینیم و کله سحر می رویم کله پزی.

* تا حالا شده است کسی از این دوستانت به این خرج کردن های بی رویه ات ایراد بگیرد؟

زیاد پیش می آید. یکی از دوستانم - که چهره شناخته شده ای هم هست - بهم می گوید می دانی با این شلوار مثلا دو میلیون تومانی تو، چند نفر می توانند شلوارهای معمولی بخرند؟

* چه واکنشی نشان می دهی؟

خب منم آدمم. برایم مهم است که یک عده به نان شب شان هم محتاجند؛ این قضیه ذهنم را آزار می دهد و تا حدی کمک می کنم ولی مسئول بی پولی این آدم ها که من نیستم.

* مثلا به این بچه های سر چهارراه ها، چقدر کمک می کنی؟

یک اشتباهی که در مورد من می کنید این است که انگار با این فضاها غریبه ام و فقط از پشت شیشه ماشینم می بینم شان ولی گفتم، خانه ما منیریه است و من با خیلی از این آدم ها برخورد دارم.

* واقعا؟ حالا با این همه درآمد، چرا منیریه؟

ما خانوادگی در این محل بزرگ شدیم و با این فضاها حال می کنیم. البته خانه مان خفن است. فکرتان سمت خانه کلنگی های محل نرود!

* راستش باورش برایم سخت است...

چرا؟ ما اینقدر آدم های عجیبی نیستیم.

* چرا فرق می کنید دیگر! مثلا تا حالا شده برای پول لنگ بمانی؟

آره خب. من هم چیزهایی می خواستم که نتوانسته ام بخرم یا مثلا اینکه پول زیاد دارم، دلیل نمی شود با فروشنده ها چانه نزنم و فروشنده هر چقدر گفت من هم بدهم. بحث کلاس و این حرف ها به کنار ولی هر وقت حس کنم که می خواهد سرم را کلاه بگذارد، سعی می کنم با بحث، از حقم دفاع کنم. بارها شده است 300-200 هزار تومان از قیمت اولیه ارزان تر خریده ام.

* سخت ترین لحظات زندگی ات که حسابی کلافه ات کرده کی بوده؟

چند ماه پیش ماشینم را فروختم و گفتم یک مدت بدون ماشین زندگی می کنم. یک هفته نرسیده بود که اینقدر کلافه شدم که رفتم پیش بابا و گفتم «بابا، من دیگه خسته شدم، ماشین می خوام.» بابا هم گفت برو هر کدام را می خواهی بخر و همین بی ام و را برایم خرید.

انتهای پیام/
برچسب ها: پولدار ، پول ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
پدر مادر ها به بچه شون ظلم می کنند پول شون حلال ه قبول دارم پولداری قبول اما خرج زیادی گناه داره ظلم ه
Iran (Islamic Republic of)
ب پ‌
۰۱:۴۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
قرار نیست همه مثل هم زندگی کنند همه پولدارها که ازراه حروم پول درنیاوردن خیلیهاشونم سختی کشیدن بدبختی کشیدن که بچشون در رفاه باشه حالا قرار نیست همه چیز منفی نگاه کنیم من وهمسرم خیلی سختی کشیدیم که بتونه پسرم در رفاه باشه پس نوش جون هرچی بچه پولدار درست وحلال
Germany
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
من بعداینکه زندگینامه آدمای پولدارخوندم خوشم نیومدازبچه پولدارها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
وااا تازه به دوران رسیده ها. اینکه چیزی نیست. پدر من 10 تا کارخونه داره خونمونم 100000 متره فقط خونه ی ایرانموناااا اون یکی خونمون آمریکاست پیش برج ترامپه تازه تو ترکیه و آلمان و فرانسه هم کلی زمین و ویلا داریم. توی دبی هم دو تا برج داریم یکیش از طلا ساخته شده یکیش از نقره. هرروزم حدود چند میلیارد دلار پول میاد به حسابم. نمیدونم از کجا.
(برگرفته از کتاب خفاش ها ماکارونی می خورند)
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۳۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
از سال ۹۲ که درسو تموم کردم آواره ام اون موقع هم گرونی شد دلار رفت بالا و دولت در استخدامی رو بست بعد که گرفت نهایت یه نفر برای رشته ما گرفت من خودم ضعیفم و مغز قوی ای هم ندارم
موندم تو زندگی . کارگری ساده هم بجایی نمیرسه نرید
الان بعد ۵ سال یه کامپیوتر نمیشه خرید ۲۰ تومن شده. من قبلش میتونستم اونو با ۷ تومن بخرم اونموقع خجالت میکشیدم از خودم الانم جوری دیگه خجالت ...
حتی یه وانت قراضه الان ۳۰ میلیونه . چه گناهی کردیم ما بخدا خیلی سخته .
Iran (Islamic Republic of)
روناک
۱۴:۴۶ ۰۳ تير ۱۳۹۸
مملکت اسلامی، بایدهمه چیزش اسلامی باشد. امام خمینی( رحمت الله علیه)
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
بنده خدا مامان نداشت.دلم سوخت واسش بخدا..بی مادری سخته بخدا
واینکه
یگی نوشتهبود شب اول قبرمیپرسن پولتو ازکجااوردی وچجور خرج کردیش؟
Switzerland
happy gril
۲۱:۱۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
اهوم اره بی پولی مشکله . با داشته هات لذت ببر و شکر بالایو کن و تو سر نداشتهات بزن و بهش بخندو بگو لیاقتمو نداری ک ندارمت غصشم نخور بععععله دیگه همین ک من گفتم آویزه حلقت کن نشد آویزه مغزت ."درضمن بمولا من پول نمیخام اگرم بخام نمیدین ک:-\فقط ی لطف کنین برام دعا کنین کنکورمو قبول شم فرزندانم از سعادتم زیادی بهره ور شدین برم دیگه بخونم .با تشکر دختر شاد o_O
Switzerland
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
سلام ادم سواره رو غم پیاده نیست وادم سیرو غم گرسنه
Iran (Islamic Republic of)
Hamidreza
۰۴:۱۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
هر کی واسه خودش یه نظر میده یکی میگه اگه پول داشته باشی ایمانتو از دست میدی ولی من به این نتیجه رسیدم که اگه نداشته باشی ایمانتو از دست میدی کفر میگی به آدمو عالم فحش میدی از همه چی خسته میشی میری با خونواده عشقت راجب خواستگاری صحبت میکنی بهت میگن تو که بابات هنوز خونه از خودش نداره تو چطور میخوای دختر منو خوشبخت کنی به خاطر اینکه دختره خوشبخت شه دست از دوست داشتنت بکشی بخوای کاری کنی که نظر خانوادش عوض شن ولی مثل .. تو گل گیر کرده باشی الان یک ساله از خدمت اومدم همش دنبال یه کارم که ماهی 800 بدن بهم ولی هر جا رفتم بیشتر 600 ندادن آخه به چه امیدی میشه زندگی کرد به هر دری زدم خدایا خستم میفهمی دیگه از خسته شدن خسته شدم لعنت به این زندگی هر شب هندزفری تو گوشم تو رویاهام پرسه میزنم و چشامو میبندم وقتی چش باز میکنم اشکام گوشامو خیس میکنه اینا همه شده عقده تو این دل لعنتی و به هیچکس نمیگم ای خدا از بچگی به خاطر نداری به هر آدمی باج دادیم که چیزی عقده نشه تو دلمون روم نمیشه تو چشای بابام نگا کنم پسر بزرگ خونواده ام چشم امیدش به منه ولی نمیتونم واسش کاری کنم 22 سالمه موهام سفید شدن لعنت به روزگار
Iran (Islamic Republic of)
من
۲۱:۱۹ ۲۴ دی ۱۳۹۷
خدا بهت کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
سلام خدمت همه ی دوستان من 21 سالم از 13 سالگیمم دارم کار میکنم بابام سال 89 هم برشکست شدش خدایی باورتون نمیشه از بچگی دارم کار میکنم هیچی هنوزشم به جایی نرسیدم خداوکیلی موهام سفید شده تو این سن هر کیم میبینتم فک میکنه 27 یا 28 سالم خدایی من تو این دنیا چه گناهی دارم آخه به خدا همیشهها میگم زیاد ازت نمیخوام ولی در حدی بهم بده که پدر مادرمو نذارم پیش کسی شرمنده بشن تو همین شب عید تو این شب عزیز از خدا میخوام هیچ کسی رو شرمنده ی کسی نکنه ودعای بعدیمم این که همه ی مستاجرا خونه دار بشن ببخشید سرتونو درد آوردم حرف دلمو بهتون گفتم شب خوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
شماهایی که می‌گین اگه اون پول رو داشتم فلان و بهمان می‌کردم، از خدا می‌خوام این پول رو بهتون برسونه تا ببینیم چند مرده حلّاجید و به چه جور آدمی(!) تبدیل می‌شین...
مواظب چیز‌هایی که می‌طلبین باشین...
Iran (Islamic Republic of)
اقای زارع
۱۴:۱۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
سلام من مثلا دانشجو این مملکتم ولیسانس حسابداری دارم میگیرم اما واسه خرج تحصیل به شغل شریف حمالی مشغولم شکر هرجا رفتم واسه کار حسابداری گفتن ما دختر میخوایم چون حقوق زیاد نداریم بدیم اهای خانوما دختر خانوما شما که وضع مالیت خوبه نرو سر کار بزار 4 تا پسر برن سرکار خدارو خوش میاد گند زدید تو بازار کار ببخشید طولانی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
کاشکی تنو دلتم مثله جیبت سره حال باشه...حالشو ببرررررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۸:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
من یک ساله که ازدواج کردم و الان مستاجرم با سه میلیون وام ازدواجم شروع کردم که الان هم تو قسطاش موندم اون وقت......
Iran (Islamic Republic of)
میرزا
۱۶:۲۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
کارمند سی چهل ملیونی در جمهوری اسلامی ایران شوخی میکنی مگه داریم مگه میشه یعنی چند برابر یک کارگر
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
داداش ما که دستمون به دهنمون نمیرسه توک رسید نوش جونت حال کن از زندگیت ولی مرد باش فقیر و بی نوا را نوارس باش خدا مالت را زیاد کنه و معرفت خدایی بهت بده به همه ی ما
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
با این احوال و اوصافی که از خود بیان نمود معلومه که عمرش فقط در غفلت سپری می شود و چه چه زود است مرگ فقیر و غنی را همتراز نماید که در آن موقع معلوم می شود این پولها موجب آرامش بوده یا مایه بدبختی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام خدا به هر انسانی که ثروت زیادی می ده دلیل بر بد یا خوب بودن اون آدمه نیست اما نحوه استفاده اون آدمه خوب یا بد بودنش رو رقم میزنه یه توصیه به این پسر پولدار دارم اونم اینکه بعد از شکر خدا از خدا بخواهد که نحوه استفاده از سرمایه ی مدی و معنوی بهش یاد بده .
Spain
مهران
۱۵:۲۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
آدم چی میتونه بگه منی که 28 سالمه و دارم ارشد برق میخونم دارم کارگری میکنم سربازی هم رفتم 2 سال لب مرز آخرشم هیچی اینا فکر نکنم حتی سربازی هم بخوان برن میرن ..خدایا بازم شکر
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۵:۱۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
ای کاش کسی بود سالی 16 تومن به من میداد تا پزشکی بخونم و مجبور نباشم پرستاری بخونم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضي
۱۵:۱۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
ان شكرتم لازيدنكم-خداوند ميفرمايد شكر مرا به جابياريد تانعمت وفراواني به شما بدم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۵۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
قصه نخورید بی پولی هم عالمی داره ....
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۴:۳۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
باورکنید پولدارهایی هم هستن که به فکر مردم هستن. کارهای عام المنفعه میکنن و هر جا بتونن دست کسی رو میگیرن، و اعتقاد دارم اینکه کسی میگه اگه پولدار بودم به همه کمک میکردم در حد حرفه. چون هر چه درآمد بیشتر میشه مخارج هم بیشتر میشه و مرد میخواد که قانع باشه و مبالغ زیادی به نیازمندان کمک کنه...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۲۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
آدم های اینجوری زیادن..اگه منطق داشته باشین میفهمین فاز ما از این ها جداست..ماشالله 100 کامنت گذاشتین که پول خوبه یا بده..
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۴:۲۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
پولدار بودن عیب نیست مهم این است که این پول را از چه راهی به دست آورده باشی ودر چه راهی مصرف می کنی . مهم این است که اگرپولداری به فکر چند فقیر وبیچاره هم باشی.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند اس و پاس
۱۳:۵۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
کی تا الان حقوق کارمندان شده ماهی 30 تا 40 میلیون که ما خبر نداریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
منظورتون از حقوق ماهانه یه کارمند چیه ؟ مگه یه کارمند ماهی چهل میلیون درآمد داره ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Germany
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
زندگی به هدف مفت نمیرزه .........این آقاپسر فقط داره وقت تلف میکنه تامردن.پول بی زحمت لذت نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
یکی مثل این که کار میکنه واسه تفریح و از بس پول تو دست و بالشه پول دیگه واسش مهم نیست..یکی هم مثل من فوق لیسانس مملکت اصلا واسمون کار نیست که امرارمعاش کنیم و پولی ندارم که حتی ی شلوار بگیرم سال به سال نه از همین شلوار دو ملیونی هااا از همین 70 تومنی ها......و فرط بیکاری خیابان متر میکنیم البنه نه مثل اینها با ماشین آخر سیستم به اصطلاح دور دور..با پای پیاده.هی چقدر فاصله آخه.؟
Iran (Islamic Republic of)
زاگرس سر افراز
۱۳:۱۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
خدا را هر روز شاکرم ......... که شیعه هستم......الحمدللله........
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
زندگی بهتر از این نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۱۳:۰۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
داش بخور نوش جونت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
خداوندا آنان راکه دادی چه ندادی
آنان راکه ندادی چه دادی
United States of America
123
۱۳:۰۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
عدالت
-
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
خوبيش اينه همه ميميرن...
Iran (Islamic Republic of)
متاهل
۱۲:۵۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
یه جمله زیبا از حضرت علی :
خداوند فرموده { در دنیا انقدر برای تو نهاده ایم که با ان سیر شوی ، اگر سیر نشدی با دنیا هم سیر نخواهی شد }
زندگی که فقط در پول خلاصه نمیشه به نظر من ادم باید دلش خوش باشه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۳۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
ما که خبر نداریم شاید اون لذتی که ماهی یه بار یه وعده غذا با خانواده بری پارک یا بیرون شهر بیشتر از این باشه!
Iran (Islamic Republic of)
اخوان
۱۲:۳۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
پول دار بودن وپول زیادی داشتن اصلا خوشبختی نمییاره به نظر من به اندازه ای باید پول داشته باشی که دستت پیش دیگران دراز نباشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
آخه با کدوم کار ..با کدوم پول؟؟؟؟؟
-
ندار
۱۲:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
خوش به حالش
United States of America
حسن
۱۲:۲۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
روزی که انسان را درقبر می زارن و دست انسان ازهمه جا کوتاه ميشه ومنکرونکیربرانسان واردمیشن ازش می پرسن عمرت رودر چه راهی سپری کردی مالت رو ازچه راهی به دست آوردی و در چه راهی خرج کردی و. .....................وما خلقت الجن والانس الا لیعبدون
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۲۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
الهی شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
شما گفتید که حقوق ماهیانه یک کاررمند ؛ یک کارمند معمولی که حداکثر ماهی 2 میلیون تومان حقوق بگیره شما چطوری حساب کردی . حقوق سالانه اش هم 40 میلیون نمیشه .
United States of America
میم
۱۲:۰۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
هیچ وقت یاد و خاطره اون جوانهای زیبا رو وخوش سیما و بهشتین بو شهدای عزیزمان -شهدای غواص- وووو
همه شهدای وطنمون رو فراموش نکنید که ما همه فقیر و پولدار مدیون حتی یه قطره خون پاک و بی ریای اون نور چشمیامون نمونیم بخدا اگر فداکاریای اونا نبود این دور دور شما بچه پولدارا محال بود---بخدا اونام مثل ما خوش تیپ و جوان بودند----یا علی
United States of America
میلاد
۱۱:۵۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
خدا رو شکر تا حالا نگفتم خدا چرا به اون دادی به من ندادی !!!این مصلحت خداست !!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۵۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
من ماهی 150 هزار تومان از پدرم میگیرم... :) خدا رو شکر دانشجوام و دنبال اهداف زندگی
United States of America
میم
۱۱:۵۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
دوستان خداوند هم در قران بشارت داده به بعضی میده به بعضیا نه ما همه جامون اخرش به یکجا ختم میشه
همون مرده شوری که پولدارا رو میشوره همون یه کارتون خواب رو هم میشوره
اما اون دنیا چی ایا سوال نمیشه این مالها از کجا امده و برای چی و چه راههایی خرج شد ایا در قران نیامده که پول و نعمت و ثروتی که به خواسته خداوند به ما میرسه در چه راهی خرج کردی --ایا این خانواده یه زندانی رو ازاد کردند - ایا برای چند تا جوون ازدواج رو فراهم کردند -ایا ای ایا ایا ایا.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
دوستان در مورد این جور ادما قضاوت زیاده
یکی فکر میکنه اینها مثل قارون اند یکی به چشم حسرت بهشون نگاه میکنه:
ولی قبول کنیدهمین بی هدفی و بی برنامگی بزرگترین نقص ه
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۱:۴۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
درتمدن اسلامی رابطه بین ولی فقیه وعامه مردم است و حضور سرداران متخصص اقتصاداسلامی راهگشااست
Iran (Islamic Republic of)
ناهيد
۱۱:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
من اگر پول تو جيبي يكماه تو رو داشتم مي تونستم خونه اجاره كنم
Germany
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
مرسییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۱:۲۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام دوست ثروتمند عزیز .آیا من میدونم که قهرمان نامرعی شما همان کسی است که با نداری پدر و ثروت کافی ، در دمای 50 درجه (هنگامی که شما خانه زیر کولر خواب هستی )کارگری میکند تا مخارج درسی خواهر برادرش را تامین کند حتی اگر دست راستش هم سوخته باشد حتی اگر سنگ کلیه داشته باشد ایا راست میگم که شما هدف کوتاه مدت دارید؟ولی قهرمان نامرعی شما هدف بلند مدت دارند .دوست عزیزم ناراحت نشو اینها رو گفتم که خودم را قانع کنم که نداری خوبه .ولی در اصل ثروت ،ذاتا خوب هست .مگه اینطور نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۱:۲۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
یه روز اقا میاد وضع هممون خوب میشه
خخخ
فقط دعا کنیم برا فرج
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
بعضیا پول و امکانات دارند اما آسایش و هدف ندارند ؛ و این از زندان بدتره .
بعضیا پول و امکانات کم دارند اما آسایش دارند ؛ این خیلی خوبه .
بعضیا پول کم دارند و آسایش هم ندارند و این خوب نیست ؛
سعی کنیم با قناعت برا خودمون آسایش ایجاد کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۱۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام
میشه ایمیلشو به من بدید . میخوام باهاش صحبت کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
پسر با غیرتی به نظر می رسد. انشالله عاقبت بخیر بشه . و زندگی هدفمندی رو اختیار کنه . به امید سربلندی همه ی جوانان با غیرت ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ايراني
۱۱:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
خوشحالم که از زندگي لذت ميبره. ان شاله همه مردم بتونن طعم يه زندگي دور از استرس هاي پولي رو درک کنند.
نه مثل من که همه اميدم آزمون استخدامي آموزش و پرورش بود حالا متوجه شدم از نظر سقف سني يه پنج سالي مشکل دارم و دوباره بايد دنبال شغل بگردم.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۱:۰۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام دوست ثروتمند عزیز .آیا من میدونم که قهرمان نامرعی شما همان کسی است که با نداری پدر و ثروت کافی ، در دمای 50 درجه (هنگامی که شما خانه زیر کولر خواب هستی )کارگری میکند تا مخارج درسی خواهر برادرش را تامین کند حتی اگر دست راستش هم سوخته باشد حتی اگر سنگ کلیه داشته باشد ایا راست میگم که شما هدف کوتاه مدت دارید؟ولی قهرمان نامرعی شما هدف بلند مدت دارند .دوست عزیزم ناراحت نشو اینها رو گفتم که خودم را قانع کنم که نداری خوبه .ولی در اصل ثروت ،ذاتا خوب هست .مگه اینطور نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۱:۰۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
اگر همه ما زندگی عادی که حقوقمان کفاف هزینه زندگی ما را به میزان عادی بکند و دغدغه مالی نداشته باشیم شرایط این دوست جوان خیلی به چشم نمیاید ولی وقتی ما با مشکلات مالی در رنجیم این فاصله به طور چشمگیر به چشم میاید. خداوند ما را از اریکه غرور و خودپسندی رها نموده که همه را چون خوشتن گرامی بداریم .به امید بهروزی تمام انسانهای ازاد جهان .امین
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۰۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
باسلام همیشه با شکر خدا روزمون رو شروع کنیم و با تقوای الهی که خداوند فرمود : « و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه إن الله بالغ امره و یجعل الله لکل شیء قدرا » ما به اندازه ی آنچه خداوند داده است شکر بجا نیاورده ایم و پس باید بیش از این هم توقع نداشته باشیم. هر چقدر توقع انسان کم تر باشد آرامشش در زندگی بیشتر است.
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۱:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
اينكه پول داره مهم نيست پولشو به رخ بي پولا نكشه مهمه
Iran (Islamic Republic of)
همتی
۱۱:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
به خداوند بزرگ سوگند یاد می کنم که لذا یه یک قرونی که آدم با زحمت خودش بدست بیاره و خرجش کنه به اندازه یه عالمه پول هنگفتی که یکی دیگه (حتی پدرت) همینطوری بهت بده، نیست... خیلی ها معنی حرفم رو می فهمند از ته دل... لذت قلبی اون حس عزت نفس و مرام مردونگی رو میگم...
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۰:۵۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام خدارو شاکریم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
با سلام انشاالله خداوند متعال عاقبت همه راختم به خیر کند وهر چه هرکسی نیاز دارد به او عطا بفرمائید.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۰:۵۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
بولشو ک داری حالشو ببر ولی این زندگیو بزار کنار ی شرکتی چیزی بزن چند نفرو شاغل کن اینجوری حوصلتم سر نمیره از لحاظ عاطفی و روحی هم تامین میشی
-
محمد
۱۰:۵۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
هر چی تلاش کنی همون اندازه گیرت میاد.پول بی زحمت خرج کردنش مزه نداره
-
تبسم خیالی
۱۰:۵۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
دست خوش اوستا کریم!
واقعا خداست که توی چند دقیقه ادمی رو از عرش به فرش و از ذلت به عزت برسونه !

ان شاالله خدا مشکل همه رو حل کنه ، ادمی تو زندگی ارامش میخواد و بس!

بالاخره هر که بامش بیش برفش بیشتر ، اون دنیا بخاطر ریال به ریال این پول ها چه حلال و چه حروم باید جواب پس داد پس ما به همون ارامش اکتفا می کنیم تا پول زیاد.
توکلت الی الله. .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام به همه دوستان . آدم خوشبخت هیچ وقت خوشبختیشو به زبون نمی یاره ثالثا این قبیل افراد سعی میکنن خلاء ایجاد شده(توسط پول) را با دور دور زدن و تفریحات کاذب پر کنن ونقص کارشون رو با پول پر کنن . ثروتمند واقعی کسیه که دلش از زندگی پر رضایت باشه وخدا و خلق خدا ازش راضی باشن یکی با یک میلیون داره واقعا از زندگی کنار زن و فرزندش لذت میبره یکی هم با درآمد میلیاردی نمیتونه کوچکترین لذتی از زندگیش ببره. یا مهدی مددی کن
-
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
تابلو خیال پردازیه
United States of America
nahavis
۱۰:۴۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
زندگی پولدارا عین اینه که توی یه بازی تقلب کنی و پول زیادی بدست بیاری اولش شاید خوب باشه ولی بعدش یکنواخت میشه و حوصله ت از بازی سر میره ولی اگه بدون تقلب توی بازی شرکت کنی و کم کم پیشرفت کنی یا اصلا پیشرفت هم نکنی و هدف داشته باشی خیلی شیرین تر از پولدار بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۱۰:۴۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
دنیا اصلا متعادل نیس یکی باید مث این اقا از پولداری بمیره یکی از هم از نداری
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۰:۴۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
می گن یکسری از ادما بدون سوال و جواب از پل صراط می گزرن اونای هستن که به قسمت قانع باشن
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۳۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
بهترين شغل داشتن باباي پولداره مگه نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر از شهرکرد
۱۰:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
من می خواستم ازدواج کنم پدرم اصلا نگفت پول داری نداری ؟
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۱۰:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
هرکس باندازه زحمتش یا زحمت اجدادش میخوره
فقط میتونم بگم خوش بحالش
Iran (Islamic Republic of)
raha
۱۰:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام من نمیدونم چرا بعضی ها ب پول بقیه حسادت میکنن خیلیا هستن ک پولدارن و اونو از راه حلال بدست اوردن ایشالا خدا ب همه انقدر پول بده ک کسی محتاج نباشه
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۰:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام دمت گرم باووو

اگه وقت داشتی و حوصله یه هفته بیا ده (روستا) ما تو یزد هست
البته خودمون شهر یزد زندگی میکنیم ولی روستا مون خیلی باحاله باتشکر ممنونم

نه اینکه خواسته باشم بهت کار یاد بدم فقط بیا زندگی رو اونجا ببین!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
خداراصد هزارمرتبه شکر،من کارمندم و28 سال سابقه دارم بواسطه بیماری ام وهزینه دارو همیشه پیش خانواده شرمنده ام واز طرفی یک بچه مایه دارهزینه یک روزش به اندازه دوماه حقوق کارمندی من است خدایا شکر که گدای درگاه توائیم نه بنده ات، ان الله مع الصابرین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
یکی تو خواب کابوس میبینه ما فقیرا ... یکی تو رویای خوشه پولدارا وقتی بیدار که بشی میبینی همش خواب بوده انسان ها بیشتر وقتشنو تو خوابند به دنیا دل نبند مالک واقعی خداست
Germany
محمد قنبری
۱۰:۲۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام:
انصافا بیا این آدرس من رو بهش بدین...
میخوام باهاش دوست بشم... میخوام هدف دار پول خرج کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
دوستی خاله خرسی مادربزرگ و پدربزرگو پدر این آدم و این جور آدمها آینده آنها را خراب میکنند.دادن پول زیاد باعث بی هدفی در زندگی اش شده اصلا دوست ندارم این طوری باشم
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۰:۱۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
کجاش این پولداره من ازو اون پول دار ترم فقط هواپیمای خصوصی من کل زندگی این بچه است ...
Iran (Islamic Republic of)
Erfan Korki
۱۶:۵۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
ساعت هشت بیدار شدی منم بیدار کن کیوان
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۱۰:۰۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
انشالا خدا به همه بده به منم بده -آمین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
با سلام مهم نیست که از کجا آومده ایم یا بابامون چکاره بوده مهم اینه که خودمون چی میخوایم بشیم خواستن یعنی توانستن، من آدمهای زیادی رو میشناسم که با کارگری اموراتشون میگذره خیلی هم راضین خودمم قراردادی کار میکنم سطح توقعم بالا نیست نه اینکه از پول بدم بیاد فقط مجبورم با شرایط بسازم حسرت خوردنم هیچ چی رو حل نمیکنه،نشنیدی میگن خلایق هر چه لایق
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۴۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
ضمن تشکر و قدردانی از شما که اینهمه زحمت میکشید واقعا خدا قوتتان بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
خدایا اول سلامتی بده دوم سلامتی بده سوم سلامتی بده در وحله چهارم به تمام مردم ایران انقدر انقدر انقدر انقدر پول بده که ندونن چطوری و کجا خرجشون کنن و انشالله همشون شاد شاد شاد باشن.آمین
Iraq
زن ایرانی
۰۹:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
در صحبت‌هایش حرفی از مادرش نزد. اگر مادر نداشته باشه خیلی دلم به حالش می سوزه. ثروت عالم رو حاضرید با مادرانتان عوض کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
مگه شلوار دو میلیونی هم هست.
کل لباس من رو هم ۸۰تومن نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
شاهینن بختیاری
۰۹:۰۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام. نوش جانت داداش. لیاقتشو داری بیشتر از اینم خرج کنی. من خیلی پول دار سرا دارم که از حرص نمیتونن نان بخورن. و به قول خودش علی پول دار قصه ما هم حتما پدرش یا پدر بزرگش زحمت بسیار کشیدن. و خودش هم که الان جوان هست باید استفادکنه باید از جوانیش لذت ببره مثل همه جوان ها. موقع فعالیتش هم کار خودش را میکنه. حالا کجاش ایراد دارداره خوش بگذرونه.
Iran (Islamic Republic of)
Moh3n
۰۸:۵۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
من حاضرم باهاش رفاقت کنم، پایه تا 8 صبح بیدار موندنم هستم خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۸:۵۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
من یه کارمندم با حقوق ماهی 1400 درست خرج میکنم زندگی هم میگذره خدا هم تن سالم داده بهم خدا رو شکر راضی ام. حسرت زندگی امثال اینو نمیخورم هر کی جای خودشه
Iran (Islamic Republic of)
Arian
۰۸:۵۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
ماهم جوونیم بقیه هم هستن...
من دانشجوام یکی رو دوست داشتم فقط بخاطر اینکه پولی برای ازدواج نداشتم نشد که ادامه بدم , دوساله که الان افسرده ام...
روزها دانشگاه اوقات بیکاری هم کارگری
Australia
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
شما مسئول بی پولی دیگران نیستید ولی دست کسی را گرفتن خیلی لذت داره . دنیا همیشه اینطور نمیمونه شاید تو هم یه روزی مثل اونا بشی
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۰۸:۴۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
پول و ثروت خوبه به شرط اینکه دیگران را هم کمک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
بنام خدا
هيچ پولي بدون زحمت بدست نمي آيد پدر ايشان يا پدر بزرگ ايشان با زحمت اين پولها را بدست آورده و به اين نسل منتقل كرده است پس اشتباه
نكنيد و فكر كنيد هر كسي بدون كار صاحب ثروت مي شود ويا مي تواند بدون زحمت و تلاش فراوان ومديريت صحيح اينچنين ثروتي را حفظ كند چون
مال وثروت هر چقدر هم فراوان باشد اگر فقط هزينه كني مثل برق در اندك زماني به پايان مي رسد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۲۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
من ماهی 500 هزار تومن درآمد دارم و 300 تومنش میره برا قسط و این حرفا
ولی خداروشکر پولم حلاله و حاصل عرق ریختن خودمه
به نظر من پولی که با زحمت به دست بیاد اینقد با بیخیالی خرج نمیشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فرزند ايران
۰۹:۴۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
قربون برم خدا را يه بومو دو هوا رو
Iran (Islamic Republic of)
سلما
۰۸:۲۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام اول اینکه هر چی خدا تو این دنیا میده یا میگیره امتحان الهی هست.دوم پول باید برکت داشته باشه میزانش مهم نیست.سوم ایا این اقا تا بحال لذت معنوی را چشیده اند؟ایا میشود لذت دو رکعت نماز و راز و نیاز با خدا رو با این مبالغ سنجید؟و ضمنا این اقا فقط از پدر بزرگ و مادر بزرگش حرف زده و از مادرش چیزی نگفته شاید هم بچه طلاق باشه که اینقدر لوسش کردن و با پول سرش رو گرم کردن.خدا به راه راست هدایتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
شما که لذت دو رکعت نماز رو بردین (مادر بزرگش حرف زده و از مادرش چیزی نگفته شاید هم بچه طلاق باشه که اینقدر لوسش کردن) این عرف خوبی نیست. لذت نماز زمانی هست که انسان حرفهای خوب بزند. نه توهین کند به دیگران.و یا کنایه بزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
خدا به انسان یک ایمان خوب بدهد و یک سلامتی فقط همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
مگه میشه؟؟؟؟مگه داریم؟؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۱۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
فعلاً که هم میشه هم داریم گزارشش هم موجوده...
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۸:۱۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
خدا بیشترش کنه. ودر کنار این همه پول دل خوشی و آرامش و سلامتی و جرات خرج کردنش هم بده. ولی این را بدان اگه خودت با زحمت به این ثروت و درآمد میرسیدی هرگز یک شلوار 2 میلیونی نمیخریدی.
۱۲