بیرجند؛

پزشک بیمارستان بوعلی سینای بیرجند کفش هوشمند دیابت اختراع کرد

این کفش هوشمند را دکتر غلامیان متخصص رادیولوژی با همکاری همسرش خانم شهمرادی رادیولوژیست فک و صورت، جدای از تخصص شان برای کاهش مشکلات و آلام بیماران دیابتی اختراع کرده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مخترع این کفش گفت : کفش هوشمند دیابت را برای پیشگیری از ایجاد زخم پا در بیماران دیابتی و قطع عضو آنان طراحی کردم چرا که در هر 30 ثانیه یک پا در دنیا و سالانه 17 هزار پا در ایران به دلیل دیابت قطع می شود .

دکتر غلامیان افزود : کفش هوشمند دیابت از 2 بخش مکانیکال و سنسورهای حساس به فشار تشکیل شده و سنسورهای این کفش نسبت به فشار حساس است به طوریکه فشار اضافه وارده به پا را از طریق نرم افزار بلوتوث به گوشی همراه بیمار اطلاع می دهد تا بیمار وضعیت خود را اصلاح و فشار وارده را برطرف کند .

وی اضافه کرد: یکی از اختلالات بیماری دیابت از بین رفتن حس در پای بیماران دیابتی است به طوریکه این بیماران هیچگونه دردی را در پا حس نمی کنند و متوجه ایجاد زخم و پارگی در پاهایشان نمی شوند .

مخترع کفش هوشمند دیابت گفت : همچنین بخش مکانیکال این کفش که در دنیا بی نظیر و اولین نمونه است مجهز به بالشتک هایی است که با جریان مداوم هوا ، دما و رطوبت اضافی پاها را می گیرد و از ایجاد زخم پیشگیری می کند .

دکتر غلامیان با بیان اینکه برای به نتیجه رسیدن این اختراع 40 میلیون تومان هزینه کرده است افزود : با معرفی این اختراع در مسابقات ژنو به عنوان اثر برتر ، بسیاری از شرکتها و داوران مسابقات ژنو ، به دنبال تجاری سازی این اختراع اند اما من دوست دارم این محصول به عنوان یک کالای ایرانی وارد بازارهای جهانی شود که این خود لازمه حمایت مسئولان است .

رئیس بیمارستان بوعلی سینای بیرجند نیز با بیان اینکه این اختراع به شماره 82900 در اداره ثبت اختراعات کشور به ثبت رسیده است افزود : کفش هوشمند دیابت در چهل و سومین مسابقات اختراعات جهانی ژنو امسال نیز موفق به کسب مدال طلا شد و عنوان رتبه اول در بین 10 اختراع برتر این مسابقات را هم از آن خود کرد .
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.