نکات مهم برای خرید کفش

قسمت بيرونی و خارجی کف کفش که با سطح زمين تماس دارد، بايد از جنس محکم و با دوام بوده و سطح آن هم صاف و ليز نباشد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نکات زیر را هنگام خرید کفش در نظر بگیرید:

1- برای پای بزرگ‌تر کفش بخرید. در بعضی افراد اندازه هر دو پا کاملاً یکی نیست و ممکن است یکی از پاها بزرگ‌تر از دیگری باشد. برای پای بزرگ‌تر کفش بخرید و اگر لازم بود برای پای کوچک‌تر از کفی استفاده کنید.

2- صبح خرید نروید. بعد از ظهر و ساعات پایانی روز بهترین زمان برای خرید کفش است. اندازه پاها در طول روز تغییر می‌کنند. پاها در پایان روز و بعد از چند ساعت راه رفتن و ایستادن، اندازه بزرگ‌تری نسبت به ساعات اولیه روز دارند.

3- اول کفش را بپوشید، بعد بخرید. ممکن اندازه پاها تغییر کند. برای خرید کفش حتماً خودتان بروید و آن را در مغازه بپوشید و امتحان کنید و صرفاً به خاطر اینکه کفشی اندازه کفش قبلی‌تان است، آن را نخرید.

4- به پنجه کفش دقت کنید. پنجه کفش نباید باریک و تیز باشد. انگشت‌ها باید راحت بوده و روی هم قرار نگیرند. دقت کنید انگشت شست به اندازه کافی جا داشته باشد و راحت بتواند حرکت کند. کفش نباید آن قدر گشاد باشد که هنگام راه رفتن پاشنه پا از کفش بیرون بیاید.

5- کفشی با رویه مناسب بخرید. جنس رویه کفش باید نرم و قابل انعطاف باشد. کفش‌های چرمی، مناسب‌ترین جنس رویه هستند. کفش‌هایی با رویه پلاستیکی مناسب نیست و موجب تعریق و بوی بد پا می‌شود. کفش‌های پارچه‌ای و برزنتی هم برای فصول گرم سال انتخاب مناسبی هستند.

6- قسمت بیرونی و خارجی کف کفش که با سطح زمین تماس دارد، باید از جنس محکم و با دوام بوده و سطح آن هم صاف و لیز نباشد. قسمت داخلی کفی باید نرم باشد تا پا در آن احساس راحتی کند.

7- کفش‌های پاشنه بلند و همچنین تخت نخرید. کفش‌های پاشنه کوتاه آسیب کمتری به پاها می‌رسانند، اما کفش‌های بدون پاشنه با کفی تخت مناسب نیستند. بهتر است پاشنه کفش کمتر از 3 و بیشتر از 5 سانتی‌متر نباشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۲ دی ۱۳۹۴
عالی بود ممنون
آخرین اخبار