عبدال لهی در جمع خبرنگاران خبر داد:

شناسنامه دار شدن باغات تهران

ستادی جهت رسیدگی به وضعیت باغات تهران تشکیل شده و باغات تهران تا پایان سال شناسنامه دار می شوند.

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری که امروز در باغ نگارستان برگزار شد با اشاره به اقدامات و برنامه های این معاونت تا پایان سال جاری اظهار کرد:از پنج تندیس شهیدان خبرنگار در 17مردادماه رونمایی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ستادی جهت رسیدگی به وضعیت باغات تهران تشکیل شده است، گفت: باغات تهران تا پایان امسال پروانه دار و شناسنامه دار می شوند.

عبداللهی اضافه کرد: باغات خصوصی که سطح شهر تهران خشک می شود را آبیاری و از طریق مراجع قانونی به نفع مردم تملک کرده و به پارک تبدیل  می کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران یادآور شد: تمامی درختان سطح شهر تهران پلاک کوبی و شناسنامه دار می شوند و همچنین توسط سیستم نرم افزار بر روی آنها نظارت انجام می شود.

وی با اشاره به برپایی دومین نمایشگاه باز باران تصریح کرد: این نمایشگاه از 4 تا 15 شهریور در سه مکان بوستان ولایت،باغ کتاب و میدان امام حسین برگزار و محصولاتی مانند لوازم التحریر و کیف و کفش را با 20 تا 30 درصد تخفیف به شهروندان عرضه می کند.

عبداللهی در ادامه تاکید کرد: اولین نمایشگاه اسباب بازی با همکاری تولیدکنندگان برای کودکان و نوجوانان از 17 مرداد تا 17شهریور به مدت دو ماه برگزار می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه منطقه 12 به عنوان نگین شهر تهران محسوب می شود، گفت: سازمان زیباسازی اقدامات وسیعی را در بحث انضباط شهری و اجتماعی انجام داده است.

وی با اشاره به شناسایی 90 بنای تاریخی و قدیمی منطقه 12 افزود: شهرداری تصمیم دارد این بناها را به تملک خود در آورده و از آن ها به عنوان موزه های مختلف استفاده کند.

عبداللهی با تاکید بر اینکه هیچ بنای تاریخی در منطقه 12 تخریب نشده است،گفت: تمامی بناهای تاریخی و قدیمی با قدمت 100 تا 200 ساله که در منطقه 12 به ثبت ملی رسیده اند توسط سازمان زیباسازی بازسازی خواهند شد.

عبداللهی در پایان افزود:8 صنوف مزاحم در منطقه بازار به مکان دیگری منتقل و یا ساماندهی می شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
بیش از سی سال ازقانون شناسنامه دارکردن درختان شهر وشناسایی باغات می گذرد ولی حتی برای یک نوبت شناسنامه درختان تهیه نشد ولی هرچندسال یک بار درشیپور می دمند که شناسنامه دارمی کنیم!؟ وهیچ کس نیست که بگوید چراتاکنون انجام نداده اید وازاین پس نیز نخواهید کرد؟
آخرین اخبار