طرح ایران برای حل بحران در سوریه تشریح شد

یک منبع بلند پایه ایرانی جزئیات طرح ایران برای حل بحران در سوریه را تشریح کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "المیادین"؛ یک منبع بلند پایه ایرانی در مصاحبه با این شبکه جزئیات طرح ایران و اصلاحات آن در خصوص حل بحران سوریه را توضیح داد.

این منبع بلند پایه گفت: "بند اول طرح ایران بر توقف فوری جنگ تکیه دارد. در بند دوم بر تشکیل دولت وحدت ملی تاکید شده است. بند سوم این طرح خواستار بازنگری در قانون اساسی سوریه به صورتیکه به تمام گروه های قومی و مذهبی اطمینان دهد، شده است. و نهایتا در بند چهارم خواسته شده تا انتخابات تحت نظر ناظران بین المللی برگزار شود."

این مسئول ایرانی در ادامه گفت: "این طرح به منظور مشورت درخصوص آن به کشورهای ترکیه، مصر، قطر و نیز کشورای عضو شورای امنیت ارائه شده است."

وی افزود: "تاکید داریم که هرگونه ائتلافی علیه داعش باید کمک به مردم و دولت عراق و سوریه را در هدف داشته باشد؛ قدرت های بین المللی اشتباهات استراتژیکی را درجنگ علیه تروریسم مرتکب شده اند."

این مقام ایرانی در پایان گفت: " تنها راه شکست داعش و دیگر گروه های تروریستی، توقف حمایت های مالی و نظامی برخی کشورهای منطقه از آن است؛ کمیته مبارزه با تروریسم که سال 2001 تشکیل شده است باید نقش پر رنگ تری را در اقناع کشورهای حامی گروه های مسلح ایفا کند."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۰۲:۲۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
با اینکه ترکیه و عربستان سرشون به سنگ خورده و فهمیدن داعش قادر به فتح دمشق و بغداد نیست،اما باز مجبورن به عنوان باج بهش کمک کنند وگر نه دودمانشان بربادمیره
آخرین اخبار