شهرکرد؛

یادواره شهدای زن استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

همزمان با 13 مرداد روز بسیج جامعه زنان، یادواره شهدای زن استان چهارمحال و بختیاری و گرامیداشت یاد و خاطره شهیده طیبه واعظی شهیده شاخص سال 94 در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، همزمان با 13 مرداد روز بسیج جامعه زنان، یادواره شهدای زن استان چهارمحال و بختیاری و گرامیداشت یاد و خاطره شهیده طیبه واعظی شهیده شاخص سال 94 بسیج جامعه زنان کشور، با حضور حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه در مجموعه بوستان بانوان شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه در این آیین با اشاره به نقش مهم زنان صدر اسلام در مقابله با کفار و مستکبران گفت: نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز بی بدیل بود و کسی نمی تواند این حضور حماسی بانوان را انکار کند.

حجت الاسلام دکتر رفیعی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره شهدای زن افزود: ایشان در این پیام به نقش ارزنده و اثر گذار بانوان در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی اشاره و تأکید داشتند.

برگزاری این یادواره در راستای استقبال از اولین کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفت.

از مجموع 2 هزار و 436 شهید استان چهارمحال و بختیاری، 15 نفر شهدای زن هستند که بر اثر بمباران به شهادت رسیده اند.

همچنین چهارمحال و بختیاری دارای 800 زن ایثارگر و 37 جانباز زن می باشد که مرحومه حاجیه ناز بیگم حسین میرزایی بنی، جانباز 25 درصد و تنها زن رزمنده این استان است.

وجود یک هزار و 412 مادر شهید که در قید حیات هستند، 584 همسر شهید، 101 مادر جانباز بالای 50 درصد و 413 همسر جانباز بالای 50 درصد از دیگر افتخارات جامعه زنان استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

اولین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری، مهرماه امسال همزمان با سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به استان در سال 1371 و با حضور مقامات کشوری و لشگری در شهرکرد برگزار می شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.