مشحون: چین با تیم اصلی خود ما را شکست داد

رییس فدراسیون بسکتبال ایران معتقد است تیم ملی در تورونمت اطلس اس‍پورت برابر تیم اصلی چین شکست خورد.

مشحون: چین با تیم اصلی خود ما را شکست دادمحمود مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تو‍پ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: متاسفانه اشتباهی در رسانه‌ها رخ داده و تیمی که ۲ بار در تورنمنت اطلس اسپورت ایران را شکست داد؛ تیم دوم چین معرفی شده است.  

وی با تاکید براینکه چین با تیم اصلی خود در در این رقابت‌ها حاضر شده بود؛ ادامه داد: همانطور که ایران برای شناخت ترکیب اصلی خود در اطلس اسپورت حضور یافت؛ چینی‌ها هم با همین هدف گام به این مسابقات گذاشتند و این صحیح نیست بگوییم برابر تیم دوم چین شکست خوردیم.  

رییس فدراسیون بسکتبال افزود: ما در این تورنمنت به هدفمان رسیدیم. با‌یرمن در این مسابقات به دنبال شناخت پیکره اصلی تیم ایران بود و با توجه به اینکه او فقط ۱۰ روز به بازیکنان تمرین داده بود؛ بهترین جایی که می‌توانست بسکتبال شاگردانش را محکم بزند؛ تورنمنت اطلس اسپورت بود.  
مشحون با اشاره به این‌که هدف ایران از حضور در اطلس اس‍پورت قهرمانی نبوده؛ تصریح کرد: به یقین بایرمن می‌توانست این جام را فتح کند اما او حرفه‌ای عمل کرد و در این رقابت‌ها به شناسایی تیم‌اش پرداخت. تیم ایران می‌توانست در هر دو بازی چین را شکست دهد اما تفکر بایرمن درست بود. او می‌خواست ضمن شناخت تیم‌اش؛ سلامت بازیکنان را هم حفظ کند و مهره‌هایش را برای ادامه کار در اختیار داشته باشد. بایرمن باهوش‌تر از این حرف‌هاست که هدف اصلی تیم ملی را فدای قهرمانی در یک تورنومنت کند. من هنوز با سرمربی تیم ملی صحبت نکرده‌ام و از تراوشات فکر او بی اطلاعم اما به خوبی نمایان است هدف ما از شرکت در این تورنومنت چه بود.  

وی درباره شکست‌های تیم بسکتبال ایران برابر چین توضیح داد: یک طرف ورزش برد است و یک طرف آن باخت. بسکتبال هم پیچیده‌ترین ورزش است و نتیجه‌اش در دهم ثانیه مشخص می‌شود. کسی انتظار نداشت تیم والیبال ایران دیشب از کره شکست بخورد اما این اتفاق افتاد. این‌ها اتفاقات ورزش است و گریزی از آن نیست. به هرحال هدف ما کسب سهمیه المپیک است.  
رییس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود ایران در تورنمنت دیگری شرکت می‌کرد تا دست ما برای حریف اصلی ایران در انتخابی المپیک بازی نشود؟ توضیح داد: تورنومنت دیگری در این بازه زمانی وجود نداشت. ما از قبل به اطلس‌پورت دعوت شدیم و این بهترین فرصت برای تیم ملی و بایرمن بود تا با هم بیشتر آشنا شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار