ادعای مک‌کین: توافق هسته ای، ایران را در حمله به اسرائیل مصمم تر می کند

سناتور جمهوری‌خواه آریزونا گفت آمریکا باید بپذیرد تنها دو گزینه "توافق" یا "جنگ" پیش روی این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، جان مک‌کین – سناتور جمهوری‌خواه آریزونا در کنگره -- مدعی شد علی رغم روابط تیره دولت اوباما و رژیم صهیونیستی، حمایت مردم آمریکا از این رژیم در مقایسه با 5 سال گذشته افزایش یافته است.  

مک‌کین در دیدار با انجمن خبرنگاران دیپلماتیک رژیم صهیونیستی مدعی شد بیش از آنکه نگران همبستگی آمریکا با رژیم صهیونیستی باشد، نگران آنست که توافق هسته ای، ایران را در حمله به این رژیم مصمم تر کند. 

رییس کمیسیون نیروهای مسلح سنا افزود: به وی گفته شده است در حالیکه آمریکا از توانایی و ظرفیت نظامی برای نابودی تاسیسات هسته ای ایران برخوردار است، اسراییل تنها قادر به توقف فعالیت های هسته ای در این تاسیسات خواهد بود.

مک‌کین – از مخالفان سرسخت توافق هسته ایران -- اظهار داشت توافق دو جانبه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص مکانیزم های بازرسی، مخفی نگه داشته شده بود و حتی سناتورهای آمریکایی نیز از آن اطلاعی نداشتند. 

مک‌کین مدعی شد مردمی که وی نمایندگی آنها را در کنگره به عهده دارد از او خواسته اند، تا زمانی که در خصوص مهم ترین ابعاد توافق هسته ای اطلاعات کافی به دست نیاورده است، آن را نپذیرد.
 
وی بر این باور است که در نتیجه القائات اوباما، مردم گمان می کنند تنها دو گزینه در خصوص  پرونده هسته ای پیش رو است: توافق هسته ای و یا جنگ با ایران.

مک‌کین در ادامه افزود: "نمایندگان کنگره بر این باورند که گزینه های دیگری نیز در خصوص توافق هسته ای ایران وجود دارد؛ اما ما مجبوریم بپذیریم که تنها دو گزینه پیش رو داریم." 

مک‌کین در پاسخ به روزنامه جروزالم که از وی پرسیده بود: آیا عاقلانه است نتانیاهو – نخست وزیر رژیم صهیونیستی -- در خصوص بسته جبرانی با دولت آمریکا وارد مذاکره شود، اظهار داشت پیشنهاد دولت اوباما به شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس در خصوص کمک های 
نظامی، او را نگران کرده است. جان مک‌کین گفت پیشنهاد کمک نظامی، از نگرانی های رژیم صهیونیستی در خصوص توافق هسته ای نمی کاهد.

مک‌کین در خصوص سرنوشت نهایی توافق هسته ای در کنگره نیز گفت در حال حاضر آرای کافی برای وتوی باراک اوباما وجود ندارد؛ با این وجود، شرایط حاکم در جناح باراک اوباما نیز چندان به نفع وی نیست.

 رابرت منندز – سناتور نیوجرسی – و تام کاتن – سناتور آرکانزاس – نیز در همین نشست، در مخالفت با توافق هسته ای اظهاراتی را مطرح کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار