اصفهان؛

واحدهای صنعتی اصفهان به پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: واحدهای صنعتی این استان نیازمند پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر حاجی پور در جمع خبرنگاران بمناسبت 21 مرداد « روز حمایت از صنایع کوچک » افزود: تاکنون 200 میلیارد ریال از این تهسیلات توسط بانک های عامل استان اصفهان تامین و به صنایع واگذار شده است.

وی با اشاره به نیاز واحدهای صنعتی برای احداث و گسترش فعالیت خود اظهارکرد: میزان تسهیلات پرداخت شده نیازهای واحدهای صنعتی استان را برآورده نکرده است

وی ادامه داد: تامین نیاز واحدهای صنعتی توسط بانک های عامل، فرصت را برای افزایش تولید و اشتغال فراهم می کند. 

حاجی پور با بیان اینکه تاکنون هشت هزار و 609 قرارداد راه اندازی واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان اصفهان منعقد شده است گفت: از قراردادهای منعقد شده تاکنون چهار هزار و 671 باب واحد صنعتی به بهره برداری رسیده و بیش از 114 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. 

وی با اشاره به اینکه یکهزار و 331 واحد صنعتی استان اصفهان درحال احداث می باشد، گفت: 80 واحد صنعتی دیگر نیز در آستانه شروع عملیات احداث قرار دارند که با تکمیل این واحدهای صنعتی و راه اندازی آنها 26 هزار فرصت شغلی ایجاد و به 114 هزار فرصت شغلی استان اصفهان افزوده می شود.

حاجی پور با بیان اینکه چهار هزار و 671 واحد صنعتی در استان اصفهان فعال است، تصریح کرد: 92 درصد از واحدهای صنعتی استان به صنایع کوچک و متوسط اختصاص دارد. 

وی بیان کرد: 40 درصد از اشتغال واحدهای صنعتی این استان نیز در بخش صنایع کوچک و متوسط ایجاد شده است.

حاجی پور همچنین از راه اندازی 65 مرکز خوشه صنعتی در استان اصفهان خبر داد و گفت: این طرح ها بخش های علمی و عملیاتی را کنار همدیگر قرار داده و به کانون توسعه صنعت تبدیل شده اند.

وی افزود: خوشه صنعتی کفش اصفهان، نساجی بخش مهردشت و عرقیجات و گلاب کاشان از جمله خوشه های صنعتی برتر استان اصفهان هستند که فعالیتهای شاخصی در حوزه صنایع وابسته داشته اند.

معاون شرکت شهرکهای صنعتی اصفهان با بیان اینکه یکهزار و 500 واحد صنفی گلاب و عرقیجات در کاشان فعالیت دارد، گفت: تامین نیاز تصفیه گلاب با ایجاد این خوشه صنعتی انجام شده و با همکاری دانشگاه کاشان دستگاه مورد نیاز این صنف ساخته شده است.

صنایع کوچک و متوسط در استان اصفهان همانند کل کشور 45 درصد سهم از اشتغال، 60 درصد از تولید و 10 درصد از صادرات صنعت را دارند

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.