نماینده جدید آمریکا در آژانس انرژی اتمی معرفی شد

رئیس جمهور آمریکا نماینده جدید این کشور را در آژانس انرژی اتمی معرفی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ در حالی که تلاش‌ها برای اجرای دقیق توافق هسته‌ای قدرت‌های بزرگ جهانی با ایران آغاز شده است، "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته یک مشاور ارشد کاخ سفید را به عنوان نماینده این کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی معرفی کرد.

اوباما، "لورا هولگیت،"دستیار ویژه مسئول در امور تسلیحات کشتار جمعی، تروریسم و کاهش تهدید، را برای رفتن به وین معرفی کرد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی نقشی مهم در نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس توافقی ایفا خواهد کرد که تحریم‌ها علیه این کشور را در ازای محدودیت‌ها بر فعالیت‌های غنی سازی تهران لغو می‌کند.

ایران باید تا اوسط اکتبر (دهه پایانی مهر) در خصوص جنبه‌های نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای گذشته خود به آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش دهد. این سازمان تصمیم خواهد گرفت که آیا گزارش کامل داده شده است یا خیر تا این که مرحله اول تحریم‌ها لغو شود. 

"هولگیت" پیش‌تر نقشی مهم را در پشت صحنه در آماده سازی نشست سران امنیت هسته‌ای، که "اوباما" به شدت از آن حمایت کرده است، ایفا کرد و در تلاش‌ها برای از بین بردن ذخایر تسلیحات شیمیایی سوریه مشارکت داشت.

"سوزان رایس،" مشاور امنیت ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "لورا" زندگی خود را صرف ایجاد و رهبری ائتلاف‌های جهانی به منظور جلوگیری از کشورها و تروریست‌ها از دستیابی به تسلیحات کشتار جمعی و استفاده از آنها کرده است.
سنا باید صلاحیت "هولگیت" را برای این قرار گرفتن در این پست تایید کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار