گرگان،

فعالیت 5 هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید پلی کلینیک تخصصی حضرت قائم (عج) علی آباد کتول از فعالیت 5 هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور خبر داد.

فعالیت 5هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان محمد آقاجانی گفت: رشد و توسعه ای که در خدمات درمانی در نقاط مختلف کشور و بطور خاص در علی آباد کتول اتفاق افتاده است چشمگیر است.

وی افزود: با تلاش هایی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و همکارانشان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد کتول داشتند ما یکی از بهترین پلی کلنیک ها را در علی آباد کتول داریم که هیچ تفاوتی با یک کلینیک خصوصی ندارد.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم در اینجا با هزینه ای بسیار اندک یعنی فقط فرانشیز هزینه دولتی از حضور متخصصین و امکانات تخصصی مانند فیزیوتراپی و امکاناتی مثل اکو کاردیو گرافی، سونوگرافی و سایر امکانات پاراکلینیک بهره مند هستند.

آقاجانی ادامه داد: این مرکز مجهز به داروخانه است و بیمار در همین جا ویزیت می شود، کارهای تشخیصی جنبی اش انجام می شود و نسخه اش را هم از همین جا تهیه می کند.

وی با بیان اینکه نظام سلامت هم برای بستری برنامه دارد هم برای بیماران سرپایی، ادامه داد: یکی از نمونه های بسیار خوب در ارائه خدمات سرپایی همین کلینیک های ویژه است.

معاون درمان وزیر بهداشت در خصوص دستگاه «ام آر آی» گفت: این دستگاه های بزرگ سطح بندی خدمات دارد و باید ببنیم بر اساس طرح سطح بندی آیا این شهر نیاز به دستگاه «ام آر آی» دارد یا خیر؟ زیرا صرف دستگاه «ام آر آی» برای مردم مشکلی را حل نمی کند باید دید که تخصصهایی که باید آنرا پوشش دهند یطور مثال (جراح اعصاب)موجود است یا خیر.

آقاجانی تاکید کرد: در صورتی وجود یک دستگاه به مردم کمک می کند که متخصصین و فوق تخصص های مرتبط هم در آن شهرستان فعالیت کنند در غیر اینصورت اگر قرار باشد در همه نقاط کشور همه تجهیزات فراهم شود نه اقتصادی است و نه امکان پذیر.

معاون درمان وزیر بهداشت در خصوص توزیع و ماندگاری پزشکان متخصص گفت: از سال گذشته توزیع پزشکان متخصص در مناطق مختلف کشور گسترش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.